Aspecte moderne de comunicare publica în sanatate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
982 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 18:25
SM ISO690:2012
NASTASIU, Silvia. Aspecte moderne de comunicare publica în sanatate. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 362-367. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Aspecte moderne de comunicare publica în sanatate

Modern aspects of public health communication


Pag. 362-367

Nastasiu Silvia,
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2020


Rezumat

Comunicarea este un proces complex, care se realizează prin mai multe limbi, poate fi deranjat de diverși factori, depinde de contextul în care se desfășoară, este specific fiecărui individ și poate apărea la diferite nivele. Vorbitul public este folosit pentru a comunica informații, atitudini, sentimente, emoții, idei, de a convinge, de a impresiona, de a determina acțiunea etc. Complexitatea procesului de comunicare, elementele și problemele sale specifice, au legat-o cu anumite profesii: comunicarea legală, comunicarea în domeniul sănătății etc. În ultimul timp, importanța comunicării publice în asistența medicală este în creștere. Se utilizează în cadrul întâlnirilor ordinare organizate de managerii instituțiilor medicale și, de asemenea, la evenimente majore de promovare a sănătății publice. În ambele cazuri, aptitudinile bune de orator sunt obligatorii, ele pot fi obținute prin tehnici moderne de pregătire și difuzare a vorbirii. Comunicarea publică este, de asemenea, un instrument important în marketingul în domeniul sănătății, implică un grad înalt de personalizare și o bună oportunitate pentru promovarea sănătății, educația și schimbările comportamentale. Prin urmare, o abordare interdisciplinară este esențială pentru obținerea rezultatelor dorite.

Communication is a complex process, which is realized through several types of languages, it can be disturbed by various factors, it depends on the context in which is held, it is specific to each individual and can occur at different levels. Public speaking is used to communicate information, attitudes, feelings, emotions, ideas; to inform, to persuade, to impress, to determine one's action etc. The complexity of the communication process, its specific elements and issues, have linked it to certain professions: law communication, health communication etc. Lately, the importance of public communication in healthcare is increasing. It is used at ordinary meetings organized by managers of medical institutions, and also at major public health promotion events. In both cases, good orator skills are mandatory, that can be achieved through modern techniques of preparing and delivering speech. Public communication is also an important tool in healthcare marketing, it involves a high degree of customization and a good opportunity for health promotion, for education and behavioral change. Thereby, an interdisciplinary approach is essential to obtain the desired results.

Cuvinte-cheie
comunicarea publică, vorbire, asistenţă medicală, promovarea sănătăţii,

public speaking, speech, healthcare, health promotion