L’utilisation d’un document vidéo en classe de français langue étrangère (FLE)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
964 103
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 05:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8811.133.1 (7)
Educație (14391)
SM ISO690:2012
PASDELOUP, Philippe. L’utilisation d’un document vidéo en classe de français langue étrangère (FLE). In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 81-86. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.81-86
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

L’utilisation d’un document vidéo en classe de français langue étrangère (FLE)

Utilizarea documentului video la lecția de franceză ca limbă străină

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.81-86
CZU: 372.8811.133.1

Pag. 81-86

Pasdeloup Philippe
 
Proiectul „Francophonie et Solidarité en Moldova”
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Ecrit suite à une présentation face à des enseignants de français de la République de Moldova cet article peut néanmoins être proposé à la lecture d’un public d’enseignants plus large. Cet article traite de l’utilisation d’une vidéo de courte durée comme outil didactique en classe de français langue étrangère. Il en rappelle certains avantages, indique les diverses situations dans lesquelles les vidéos peuvent être utilisées puis propose une démarche pédagogique au service de deux activités de communication langagières1 indispensables: la compréhension orale et la production orale des apprenants. Enfin, afin d’inciter les enseignants moldaves de français à utiliser, ou continuer à utiliser, régulièrement des documents vidéo, on met à leur disposition un répertoire d’environ 130 vidéos (la plupart étant des documents «authentiques») choisies en adéquation avec les manuels scolaires en vigueur actuellement en République de Moldova.

Scris în urma unei prezentări în fața profesorilor francezi din Republica Moldova, acest articol poate fi totuși propus lecturii unui public mai larg de profesori. În acest articol se abordează utilizarea unui videoclip scurt în calitate de instrument didactic în timpul predării limbii franceze ca limbă străină. Sunt subliniate câteva avantaje și sunt arătate situații diverse în care videoclipurile pot fi utilizate, apoi se propune o metodă didactică orientată spre atingerea a două obiective importante: înțelegerea orală și producția orală a elevilor. La sfârșitul articolului, pentru a încuraja profesorii moldoveni de franceză să folosească sau să continue să folosească documente video în mod regulat, este propus un director de aproximativ 130 de videoclipuri (majoritatea documente „autentice”) alese în conformitate cu manualele și curricula în vigoare la moment în Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
vidéo, français langue étrangère (FLE), outil didactique, compréhension orale, production orale, compréhension globale, compréhension fine, outil didactique audio-visuel,

franceza ca limbă străină (FLE), instrument didactic, înțelegere orală, producție orală, înțelegere globală, înțelegere fină, instrument didactic audiovizual

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v19i1.81-86</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Pasdeloup, P.</creatorName>
<affiliation>Proiectul „Francophonie et Solidarité en Moldova”, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='fr'>L&rsquo;utilisation d&rsquo;un document vid&eacute;o en classe de fran&ccedil;ais langue &eacute;trang&egrave;re (FLE)</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2020</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>vidéo</subject>
<subject>français langue étrangère (FLE)</subject>
<subject>outil didactique</subject>
<subject>compréhension orale</subject>
<subject>production orale</subject>
<subject>compréhension globale</subject>
<subject>compréhension fine</subject>
<subject>outil didactique audio-visuel</subject>
<subject>franceza ca limbă străină (FLE)</subject>
<subject>instrument didactic</subject>
<subject>înțelegere orală</subject>
<subject>producție
orală</subject>
<subject>înțelegere globală</subject>
<subject>înțelegere fină</subject>
<subject>instrument didactic audiovizual</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>372.8811.133.1</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2020-04-07</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'><p>Ecrit suite &agrave; une pr&eacute;sentation face &agrave; des enseignants de fran&ccedil;ais de la R&eacute;publique de Moldova cet article peut n&eacute;anmoins &ecirc;tre propos&eacute; &agrave; la lecture d&rsquo;un public d&rsquo;enseignants plus large. Cet article traite de l&rsquo;utilisation d&rsquo;une vid&eacute;o de courte dur&eacute;e comme outil didactique en classe de fran&ccedil;ais langue &eacute;trang&egrave;re. Il en rappelle certains avantages, indique les diverses situations dans lesquelles les vid&eacute;os peuvent &ecirc;tre utilis&eacute;es puis propose une d&eacute;marche p&eacute;dagogique au service de deux activit&eacute;s de communication langagi&egrave;res1 indispensables: la compr&eacute;hension orale et la production orale des apprenants. Enfin, afin d&rsquo;inciter les enseignants moldaves de fran&ccedil;ais &agrave; utiliser, ou continuer &agrave; utiliser, r&eacute;guli&egrave;rement des documents vid&eacute;o, on met &agrave; leur disposition un r&eacute;pertoire d&rsquo;environ 130 vid&eacute;os (la plupart &eacute;tant des documents &laquo;authentiques&raquo;) choisies en ad&eacute;quation avec les manuels scolaires en vigueur actuellement en R&eacute;publique de Moldova.</p></description>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Scris &icirc;n urma unei prezentări &icirc;n fața profesorilor francezi din Republica Moldova, acest articol poate fi totuși propus lecturii unui public mai larg de profesori. &Icirc;n acest articol se abordează utilizarea unui videoclip scurt &icirc;n calitate de instrument didactic &icirc;n timpul predării limbii franceze ca limbă străină. Sunt subliniate c&acirc;teva avantaje și sunt arătate situații diverse &icirc;n care videoclipurile pot fi utilizate, apoi se propune o metodă didactică orientată spre atingerea a două obiective importante: &icirc;nțelegerea orală și producția orală a elevilor. La sf&acirc;rșitul articolului, pentru a &icirc;ncuraja profesorii moldoveni de franceză să folosească sau să continue să folosească documente video &icirc;n mod regulat, este propus un director de aproximativ 130 de videoclipuri (majoritatea documente &bdquo;autentice&rdquo;) alese &icirc;n conformitate cu manualele și curricula &icirc;n vigoare la moment &icirc;n Republica Moldova.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>