Calitățile educatoarei în stabilirea unei relații eficiente dintre ea, copil și părinte în actul de socializare a preșcolarului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1144 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 20:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.24 (65)
Kinds of school providing general education (2130)
SM ISO690:2012
ANDRASCIUC, Vasilica. Calitățile educatoarei în stabilirea unei relații eficiente dintre ea, copil și părinte în actul de socializare a preșcolarului. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Educație preșcolară și primară, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 4, pp. 6-11. ISBN 978-9975-76-301-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Calitățile educatoarei în stabilirea unei relații eficiente dintre ea, copil și părinte în actul de socializare a preșcolarului

CZU: 373.24

Pag. 6-11

Andrasciuc Vasilica
 
Cabinet Individual de Psihologie, Maramureş
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Succesul muncii instructiv-educative privind socializarea preşcolarilor depinde în mare măsură de educatoare. Personalitatea educatoarei se manifestă şi prin comportarea ei echilibrată, prin tactul pedagogic, sinceritatea, spiritul de dreptate şi responsabilitate, dragostea de muncă, originalitatea mijloacelor alese şi capacitatea ei creatoare. Măiestria pedagogică a educatoarei se realizează printr-un studiu minuţios al literaturii de specialitate, prin participarea la cât mai multe activităţi model, prezentate de alte educatoare sau formatoare, în cadrul schimbului de experienţă efectuat. În acest mod îşi va putea analiza obiectiv activitatea, fiind la curent cu procedee noi, utile procesului de instruire. Din ansamblul calităţilor specifice, marea majoritate a autorilor relevă ca esenţială pentru reuşita în această profesiune: vocaţia pedagogică.

The success of the instructional-educational socialization  work depends largely on the educators. The personality of the educator is manifested also by her balanced behavior, by the pedagogical tact, the sincerity, the spirit of justice and responsibility, the love of work, the originality of the chosen means and her creative capacity. The pedagogical mastery of the educator is achieved through a thorough study of the specialized literature, by participating in as many model activities, presented by other educators or trainers, in the exchange of experience. In this way it will be able to analyze its activity objectively, being aware of new processes, useful for the training process. Of all the specific qualities, the vast majority of authors highlight as essential for success in this profession: the pedagogical vocation.

Cuvinte-cheie
educatoare, socializare, preşcolari, comunicare, echilibru, armonie, , tact pedagogic, cunoaşterea de sine,

educator, socialization, preschool age, communication, Balance, harmony, pedagogical tact, self-knowledge