Dezvoltarea competențelor antreprenoriale în școală
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
814 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032.5 (29)
Education (14852)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Angela, DRUGUȘ, Olga. Dezvoltarea competențelor antreprenoriale în școală. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 175-181. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Dezvoltarea competențelor antreprenoriale în școală

Development of entrepreneurial skills in school

CZU: 37.032.5

Pag. 175-181

Botezatu Angela1, Druguș Olga2
 
1 Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

În prezentul articol, autorii au studiat particularitățile dezvoltării competențelor antreprenoriale și a spiritului antreprenorial la treapta gimnazială și liceală de învățământ. În acest sens au fost elucidate componentele de bază ale competenței antreprenoriale, reflectarea acestora în documentele educaționale de referință și în cadrul disciplinelor de cultură generală. De asemenea, a fost analizat Cadrul de competențe antreprenoriale EntreComp, elaborat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene. Scopul acestuia este de a ajunge la un consens privind competențele antreprenoriale prin definirea a 3 domenii de competență, a unei liste de 15 competențe, a rezultatelor învățării și a nivelurilor de măiestrie, pe care să se poată baza inițiativele curente și cele viitoare. În scopul analizei percepției cadrelor didactice privind dezvoltarea competențelor antreprenoriale și a spiritului antreprenorial la disciplinele predate în cadrul a 5 instituții de învățământ (printre care menționăm IPLT ‖Petru Rareș‖ și IP CEEF), autorii au realizat un studiu, opiniile generale ale cadrelor didactice fiind reflectate în acest articol.

 In this article, the authors studied the particularities of developing entrepreneurial skills and the entrepreneurial spirit in gymnasium and high school. So, the basic components of entrepreneurial competence have been elucidated, their reflection in the reference educational documents and within the general culture   disciplines. Also, the EntreComp Entrepreneurship Skills Framework, developed by the European Commission's Joint Research Center, was analyzed. Its purpose is to reach a consensus on entrepreneurial competences by defining 3 areas of competence, a list of 15 competences, learning outcomes and mastery levels, on which current and future initiatives can be based. In order to analyze the perception of the teachers regarding the development of the entrepreneurial competences and the entrepreneurial spirit in the disciplines taught in 5 educational institutions (among which we mention IPLT "Petru Rareș" and IP CEEF), the authors conducted a study, the general opinions of the teachers being reflected in this article.

Cuvinte-cheie
antreprenoriat, competențe antreprenoriale, spirit antreprenorial, EntreComp,

entrepreneurship, entrepreneurial skills, entrepreneurial spirit, EntreComp