Variații strategice în formarea și dezvoltarea conștiinței lingvistice a elevilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
699 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-22 15:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:81’1 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Languages (3229)
SM ISO690:2012
BÂLICI, Veronica. Variații strategice în formarea și dezvoltarea conștiinței lingvistice a elevilor. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 4(64), pp. 7-13. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3567602
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(64) / 2019 / ISSN 1811-5470

Variații strategice în formarea și dezvoltarea conștiinței lingvistice a elevilor

Strategic variations in lingvistic consciousness formation and development

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3567602
CZU: 37.015:81’1

Pag. 7-13

Bâlici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2020


Rezumat

The national idea, which is built on people’s genius, language, faith and effort, is topical and is supported by the European principles for reaching the full potential of global identities. The formation of linguistic consciousness is an essential condition for the cultured Romanian speaker’s education. This approach requires becoming aware of one’s own values through lucid analysis, inner dialogue, effort, moral responsibility. We recommend strategic variations of linguistic awareness formation which can be used by students themselves to gain necessary knowledge and understanding

Ideea națională, care se întemeiază pe geniul neamului, limbă, credință și muncă, este actuală și susținută de principiile europene privind valorificarea identităților globale. Formarea conștiinței lingvistice constituie o condiție esențială în formarea vorbitorului cult de limba română. Acest demers necesită conștientizarea propriilor valori prin analiză lucidă, dialog interior, efort, responsabilitate morală. Sugerăm variate strategii de formare a conștiinței lingvistice pe care elevii înșiși ar putea să le valori$ice în acumularea de cunoștințe și de înțelesuri de care au nevoie.

Cuvinte-cheie
consciousness, linguistic consciousness, identity, values, modeling, phenomenological writing, reflection, the words lesson,

conştiinţă, conștiință lingvistică, identitate, valori, modelaj, scriere fenomenologică, re$lecție, lecția cuvintelor