Articolul precedent |
Articolul urmator |
682 66 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 18:24 |
SM ISO690:2012 STAMATI, Maria, HAPCO, Zinaida. Dezvoltarea creativităţii artistico-plastică la vârsta preșcolară. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul II, pp. 63-67. ISBN 978-9975-76-134-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul II, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 63-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The complexity and dynamism of contemporary world involves creativity development in order to a good adaptation, social and professional adaptation. This is why, the creativity development in childhood is considered timely. The artistic and plastic creativity assumes a free and spontaneous pre-school expression. Plastic activity greatly develops the creativity, observation ability, attention, spatial representations, creative imagination, the interest and pleasure of drawing, coloring, modeling and the interest to works of art. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, artistic potential, own style, originality, flexibility, representations, cognitive interest |
||||||
|