Articolul precedent |
Articolul urmator |
992 124 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-23 17:04 |
SM ISO690:2012 MUNTEANU, Tamara. Influenta contextului socio-cultural al familiei asupra educației morale a copilului. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul II, pp. 54-62. ISBN 978-9975-76-134-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul II, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 54-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reflects the truth that the education is a priority in the current moral crisis of society. It approaches the idea that moral education is not limited just to endeavor for to have a child with fair and humanitarian ideas. The child should be trained not only to know the moral feelings, but has to apply them in life under the influence of external circumstances, under the influence of family and culture education acquired in school, to form his moral personality. The mental development of the child needs to feel the educational guide of the parents. |
||||||
|