Educaţia ecologică în context transdisciplinar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
909 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033 (74)
Education (14836)
SM ISO690:2012
TELEMAN, Angela. Educaţia ecologică în context transdisciplinar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 1(113), pp. 35-37. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(113) / 2019 / ISSN 1810-6455

Educaţia ecologică în context transdisciplinar

Ecological Education in a Transdisciplinary Context

CZU: 37.033

Pag. 35-37

Teleman Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Transdisciplinaritatea presupune abordarea conținuturilor dintr-o perspectivă unitară a realităţii prin aplicarea unor metodologii care relevă aspecte diferite, care însă sunt întotdeauna compatibile. Fuzionarea experiențelor în context transdisciplinar valorifică dimensiunile noi ale educației în cadrul disciplinelor școlare. Educația ecologică este inclusă în lista conținuturilor generice ale activităților transdisciplinare pentru învățământul primar. Predarea acesteia permite dezvoltarea responsabilităţii faţă de mediu, a motivaţiei şi a abilităţilor de participare la îmbunătăţirea stării mediului, promovează capacitatea de a duce un stil de viaţă compatibil cu conceptul dezvoltării durabile și cu perspectivele acționale.

Transdisciplinarity involves approaching course contents from a unitary perspective of reality by applying methodologies coming from different angles, which are, however, always compatible. Merging experiences in a transdisciplinary context harnesses the new dimensions of education. Ecological education is included on the list of generic contents of transdisciplinary activities for primary education, which allows the teacher to help the students develop a sense of environmental responsibility, as well as the motivation and the skills that will enable them to participate in improving the state of the environment, while promoting the capacity to have a lifestyle compatible with the concept of sustainable development and action prospects

Cuvinte-cheie
transdisciplinaritate, educaţie ecologică, învăţământ primar, dezvoltare durabilă,

transdisciplinarity, environmental education, primary education, sustainable development