Articolul precedent |
Articolul urmator |
983 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-10 15:38 |
SM ISO690:2012 ПАСКАРЬ, Лариса. Формирование текстовой компетенции учащихся при работе с художественным произведением на уроках русского языка. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 6, 29 septembrie 2016, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 6, Vol.1, pp. 20-25. ISBN 978-9975-50-202-3.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 6, Vol.1, 2017 |
||||||
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" 6, Bălţi, Moldova, 29 septembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 20-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article examines one of the most topical problems of teaching Russian as a foreign language, that is, the essence of the textual competence and the ways of its formation at an integrated lesson while studying fiction texts. Interactive educational techniques, enhancing the formation and development of the textual abilities and skills and stimulating students to create their own evaluative viewpoints are being used in the recommended forms and modes of organizing the work with the text. As an example, the article describes the work with a poetic text – Nikolai Rubtsov's poetry (block literary themed "Motherland ... Why do we love it?"). |
||||||
Cuvinte-cheie textual competence, interactive educational techniques, text, integrated lesson |
||||||
|