Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
711 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-14 00:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:57 (21) |
General questions of didactics and method (1212) |
Biological sciences in general (3591) |
SM ISO690:2012 CUREA, Natalia. Proiectarea obiectivelor educaţionale la orele de Biologie prin prisma abordărilor taxonomice. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 4(60), pp. 38-49. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(60) / 2018 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:57 | ||||||
Pag. 38-49 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Noua paradigmă educaţională presupune realizarea învăţării prin valorificarea capacităţii elevilor de dobândire a competenţelor. Obiectivele constituie porţi de intrare în procesul educaţional, iar cunoaşterea, elaborarea, realizarea şi evaluarea lor profundă este o datorie a cadrului didactic. În didactică finalităţile sunt considerate ca aspiraţii, intenţii înalte, pe termen lung, iar scopurile sunt aspiraţii pe termen şi grad de generalitate medii. Deducem astfel că obiectivele devin reprezentări şi orientări valorice ale activităţilor organizate în acest cadru, la nivel general, specific şi concret. Obiectivele constituie finalităţi ale educaţiei, valabile în procesul de învăţământ, prezentându-se ca sarcini particulare, analitice şi concrete în cadrul instruirii |
||||||
Cuvinte-cheie competențe, obiectiv, biologie, categorie taxonomică, tehnici de operaţionalizare a obiectivelor, calitatea proiectării didactice, competences, objectiv, biology, taxonomic category, techniques for goal operationalization, quality of didactic projection. |
||||||
|