Proiectarea obiectivelor educaţionale la orele de Biologie prin prisma abordărilor taxonomice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
711 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 00:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:57 (21)
General questions of didactics and method (1212)
Biological sciences in general (3591)
SM ISO690:2012
CUREA, Natalia. Proiectarea obiectivelor educaţionale la orele de Biologie prin prisma abordărilor taxonomice. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 4(60), pp. 38-49. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(60) / 2018 / ISSN 1811-5470

Proiectarea obiectivelor educaţionale la orele de Biologie prin prisma abordărilor taxonomice

Design of educational objectives at biology lessons in accordance  with the taxonomic approach 

CZU: 37.02:57

Pag. 38-49

Curea Natalia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2019


Rezumat

Noua paradigmă educaţională presupune realizarea învăţării prin valorificarea capacităţii elevilor de dobândire a competenţelor. Obiectivele constituie porţi de intrare în procesul educaţional, iar cunoaşterea, elaborarea, realizarea şi evaluarea lor profundă este o datorie a cadrului didactic. În didactică finalităţile sunt considerate ca aspiraţii, intenţii înalte, pe termen lung, iar scopurile sunt aspiraţii pe termen şi grad de generalitate medii. Deducem astfel că obiectivele devin reprezentări şi orientări valorice ale activităţilor organizate în acest cadru, la nivel general, specific şi concret. Obiectivele constituie finalităţi ale educaţiei, valabile în procesul de învăţământ, prezentându-se ca sarcini particulare, analitice şi concrete în cadrul instruirii

The new educational paradigm implies the making of learning by harnessing the pupil’s capabilities in acquiring skills. The objectives are the key to access the educational process, their knowledge, elaboration, realization and in-depth evaluation being a competent teacher’s duty. In pedagogy, the finalities are considered as aspirations and long-term ambitious intentions, while the goals are medium term aspirations and a degree of average generality. We can deduct that the objectives become representations and value-based orientations of the activities organized in this context, at general, specific, concrete levels. The objectives are the education’s finalities, available in the educational system, being as particular tasks, more analytical and concrete in the instructive process.

Cuvinte-cheie
competențe, obiectiv, biologie, categorie taxonomică, tehnici de operaţionalizare a obiectivelor, calitatea proiectării didactice,

competences, objectiv, biology, taxonomic category, techniques for goal operationalization, quality of didactic projection.