Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1117 71 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 16:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9+316.772.2 (1) |
Psychology (3397) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (790) |
SM ISO690:2012 BÎTCA, Lucia. Rolul trainingului psihologic în dezvoltarea abilităților de comunicare nonverbală și management ai impresiei a poliţiştilor. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 4(53), pp. 129-139. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 4(53) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9+316.772.2 | ||||||
Pag. 129-139 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cercetarea prezentată în publicația de față s-a pornit de la problema că la momentul actual există lipsă de concordanță între percepțiile comunitare asupra activității polițiștilor și conținutul acesteia ca atare. Interpretarea şi decodificarea manifestărilor nonverbale pe care polițiștii le emit în comunicare (conferite fiind de mediul profesional, cu efect asupra comportamentului personal), afectează atitudinile sociale față de poliție. Se impune pregătirea polițiștilor pentru utilizarea eficientă a nonverbalului în managementul impresiilor în cadrul unor traininguri specializate. Scopul cercetării a constat în a identificarea rolului trainingului psihologic în amplificarea cunoștințelor și abilităților angajaților în poliție privind comunicarea nonverbală și influența acesteia asupra managementului impresiei. În calitate de obiect al cercetării au fost tacticile de management al impresiei: autopromovarea, consideraţia, exemplificarea, intimidarea, suplicarea, și capacitatea de comunicare nonverbală, măsurate la etapa pre- și posttraining de formare a cunoștințelor despre acestea și dezvoltare a abilităților de utilizare în comunicarea profesională. Metodele și instrumentele utilizate în cercetare au fost: Chestionarul de evaluare a capacităților de comunicare nonverbală și Inventarului de autoevaluare a managementului impresiei – construite de autor și validate în acest scop. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare nonverbală, managementul impresiei, autopromovare, considerare, exemplificare, suplicare, intimidare. |
||||||
|