Specificul afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
980 74
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 22:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.36 (44)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (599)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, BĂRBUCEANU, Iuliana. Specificul afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 4(53), pp. 121-128. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 4(53) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Specificul afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj

The specificity of affectivity in children with language disorders

CZU: 376.36

Pag. 121-128

Ciobanu Adriana, Bărbuceanu Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2018


Rezumat

Cercetarea întreprinsă demonstrează existența unui specific al afectivității la copiii cu tulburări de limbaj. Caracteristicile acesteia sunt: opoziționism/negativism, nervozitate, instabilitate, agresivitate, tendințe conflictuale, hipersensibilitate, sugestibilitate, anxietate, dificultăți somatice, dependent de părinți, pasivitate, încredere scăzută, autodevalorizare, egoism, închidere în sine, izolare, dificultate de integrare, tristețe, timiditate excesivă. Cu alte cuvinte, specificul afectivității este marcat de dezechilibre. Acestea se diminuează prin intervenție logopedică și dezvoltarea afectivă.

Undertaken research shows the existence of an affective specificity of children with language disorders. The specifics have some features: oppositional/negativity, anger, instability, aggressivity, conflicting tendencies, hypersensitivity, suggestibility, anxiety, somatic difficulties, parental dependence, passivity, low confidence, self-devaluation, selfishness, self-locking, isolation, integration difficulties, sadness, excessive shyness. In other words, the affective specificity is marked by imbalances. This diminishes through speech therapy and intervention of balance and emotional development.

Cuvinte-cheie
tulburare de limbaj, dezvoltare afectivă,

specific afectiv, dezechilibru afectiv