Physical Activity in Nature being in the Context of Movement Education
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1411 0
SM ISO690:2012
ŞTIRBU, Ilie Cătălin. Physical Activity in Nature being in the Context of Movement Education. In: 4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health, 29-30 septembrie 2017, Iași. Iași, România: LUMEN Conference Center, 2017, pp. 252-255.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health 2017
Conferința "4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health"
Iași, Romania, 29-30 septembrie 2017

Physical Activity in Nature being in the Context of Movement Education


Pag. 252-255

Ştirbu Ilie Cătălin
 
Alexandru Ioan Cuza University of Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2018


Rezumat

We chose this topic to find out a series of data on physical exercise in kind by gymnasium students. In order to influence them for the better we must first know a number of current criteria: the motivation that causes them to move, the obstacles encountered, the favorite activities or the entourage in which they practice the most physical activity. People get to understand the role and benefits of an active lifestyle too late. It is best for health to work prophylactically. The biggest hurdle is given by the lack of basic knowledge in this direction of the large mass of the population. Most associate these activities with fun (so it is not a priority), some characterize it as being necessary only for people who have overweight, others even with an unnecessary activity that does not help even relax. If adults do not understand this phenomenon then they will not let the children or guide them to exercise physical activity in their spare time. In turn, these children will become adults and then parents who will not even make their children an active lifestyle. I believe that at this point we must act on both parents and children. This work is intended for the latter to create a small starting point for future actions that we hope to bring about a change. We primarily pursue physical activities in kind because it is the most beneficial environment for child development and growth. We need to identify the problems and then try to solve them. The  present society brings man to a sedentary activity that takes place in a closed space. The more they will need physical activity to do in nature. We want this study to find out what physical activity in nature likes pupils (even if they do not manage to practice it constantly) and what are the obstacles that stand in their way.

Am ales această temă pentru a afla o serie de date cu privire la practicarea activităţilor fizice în natură de către elevii din ciclul gimnazial. Pentru a-i putea influenţa în bine trebuie în primul rând să cunoaştem o serie de criterii actuale: motivaţia ce îi determină să facă mişcare, obstacolele întâmpinate, activităţile preferate sau anturajul în care practică activităţi fizice cel mai mult. Oamenii ajung să înţeleagă mult prea târziu rolul şi beneficiile unui stil de viaţă activ. Cel mai bine pentru sănătate este să lucrăm profilactic. Piedica cea mai mare este dată de lipsa de cunoştinţe de bază în această direcţie a marei mase a populaţiei. Cei mai mulţi asociază aceste activităţi cu distracţia (deci nu este o prioritate), unii o caracterizează ca fiind necesară doar persoanelor ce au un surplus de greutate, alţii chiar cu o activitate inutilă ce nu te ajută nici să te relaxezi. Dacă adulţii nu înţeleg acest fenomen atunci nu vor lăsa copiii şi nici nu îi vor îndruma spre practicarea unei activităţi fizice în timpul liber. La rândul lor aceşti copii vor deveni adulţi şi mai apoi părinţi ce nu îşi vor îndrepta nici ei copiii spre un stil de viaţă activ. Cred că în acest moment trebuie să acţionăm atât asupra părinţilor cât şi a copiilor. Această lucrare este destinată celor din urmă pentru a crea un mic punct de plecare spre acţiuni viitoare care să sperăm să aducă şi o schimbare. Urmărim în primul rând practicarea activităţilor fizice în natură pentru că acesta este  mediul cel mai benefic pentru dezvoltarea şi creşterea copiilor. Trebuie să identificăm problemele şi mai apoi să încercăm să le rezolvăm. Societatea actuală aduce omul la o activitate sedentară ce se desfăşoară într-un spaţiu închis. Cu atât mai mult vor avea nevoie de o activitate fizică ce să o desfăşoare în natură. Ne dorim ca prin acest studiu să aflăm ce activitate fizică în natură le place elevilor (chiar dacă nu reuşesc să o şi practice constant) şi care sunt impedimentele ce le stau în cale.

Cuvinte-cheie
leisure, wellness, lifestyle, growth, sport