Dezvoltarea curriculară la informatică
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1372 30
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 20:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:004 (32)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol, LUPU, Ilie, PRISĂCARU, Angela. Dezvoltarea curriculară la informatică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 4-14. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea curriculară la informatică

Curriculum development in informatics

CZU: 37.016.046:004

Pag. 4-14

Gremalschi Anatol1, Lupu Ilie2, Prisăcaru Angela3
 
1 Institutul de Politici Publice,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol,
3 Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Sunt analizate lecţiile învăţate pe parcursul elaborării şi implementării în învăţământul general a curriculumului disciplinar la Informatică. Soluţiile propuse pentru modernizarea în continuare a acestui curriculum includ acordarea de prioritate conţinuturilor/cunoştinţelor fundamentale, începerea studierii Informaticii în clasele mai mici, fundamentarea deciziilor referitoare la metodologiile de predare-învăţareevaluare pe rezultatele experimentelor pedagogice.

The article analyzes the lessons learned during the development and implementation in general education of the disciplinary curriculum in Informatics. The solutions proposed for the further modernization of this curriculum include prioritization of the fundamental content/knowledge, the beginning of the study of Informatics in lower grades, substantiating decisions on teaching-learningevaluation methodologies on the results of pedagogical experiments.

Cuvinte-cheie
informatica, sistem de învățământ,

curriculum,

dezvoltarea curriculară, conținutul disciplinei.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Gremalschi, A.</creatorName>
<affiliation>Institutul de Politici Publice, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Lupu, I.I.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Prisăcaru, A.</creatorName>
<affiliation>Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Dezvoltarea curriculară la informatică</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2018</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>informatica</subject>
<subject>curriculum</subject>
<subject>sistem de învățământ</subject>
<subject>dezvoltarea curriculară</subject>
<subject>conținutul disciplinei.</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.016.046:004</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2018-07-01</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Sunt analizate lecţiile &icirc;nvăţate pe parcursul elaborării şi implementării &icirc;n &icirc;nvăţăm&acirc;ntul general a curriculumului disciplinar la Informatică. Soluţiile propuse pentru modernizarea &icirc;n continuare a acestui curriculum includ acordarea de prioritate conţinuturilor/cunoştinţelor fundamentale, &icirc;nceperea studierii Informaticii &icirc;n clasele mai mici, fundamentarea deciziilor referitoare la metodologiile de predare-&icirc;nvăţareevaluare pe rezultatele experimentelor pedagogice.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article analyzes the lessons learned during the development and implementation in general education of the disciplinary curriculum in Informatics. The solutions proposed for the further modernization of this curriculum include prioritization of the fundamental content/knowledge, the beginning of the study of Informatics in lower grades, substantiating decisions on teaching-learningevaluation methodologies on the results of pedagogical experiments.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>