Inteligența emoțională la preadolescenți
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1317 78
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 22:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.932+37.015.3]-053.66 (1)
Psychology (3398)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
PÎSLARI, Stela. Inteligența emoțională la preadolescenți. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 260-265. ISBN 978-9975-132-97-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2017
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017

Inteligența emoțională la preadolescenți

CZU: [159.932+37.015.3]-053.66

Pag. 260-265

Pîslari Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

The given research is dedicated to the study of emotional intelligence at preadolescents. As results we established that only 35, 93% of preadolescents have a high level of emotional intelligence. The high level of emotional intelligence is more characteristic to girls than boys. From age perspective emotional intelligence is more developed at preadolescent from 7th class. Also social environment influence emotional intelligence, the most children with high level of emotional intelligence are from boarding school.