Evoluţia studiilor doctorale în Republica Moldova: Crambe repetita?
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1230 20
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-04 10:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.89:378.2(478) (4)
General methodology. Scientific and technical methods of research. Scientific analysis and synthesis (1159)
Higher education. Universities. Academic study (2669)
SM ISO690:2012
CUCIUREANU, Gheorghe, HOLBAN, Ion, MINCIUNĂ, Vitalie. Evoluţia studiilor doctorale în Republica Moldova: Crambe repetita? In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 3(46), pp. 31-37. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(46) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Evoluţia studiilor doctorale în Republica Moldova: Crambe repetita?

The evolution of doctoral studies in the Republic of Moldova. Crambe repetita?

CZU: 001.89:378.2(478)

Pag. 31-37

Cuciureanu Gheorghe12, Holban Ion12, Minciună Vitalie12
 
1 Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare,
2 Institutul de Dezvoltare a Societăţii Informaţionale, Î.S.
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2017


Rezumat

The article analyses the changes made in the organization and conduct of doctorate in the Republic of Moldova in terms of the characteristics of the PhD students enrolled in two periods (2008/2009 şi 2015/2016–2016/2017). Comparison includes the field, age, form of education, funding, and other aspects of the PhD candidate profile. There is a lack of essential changes in the field of doctorate and aggravation of unfavorable trends, demonstrating the crisis that included education and research in the Republic of Moldova.  

Articolul analizează schimbările produse în organizarea şi desfăşurarea doctoratului în Republica Moldova prin prisma caracteristicilor doctoranzilor înmatriculaţi în două perioade (2008/2009 şi 2015/2016–2016/2017). Compararea include domeniul, vârsta, forma de învăţământ, modul de finanţare şi alte aspecte ale profilului doctorandului. Se constată lipsa unor schimbări esenţiale în domeniul doctoratului şi agravarea unor tendinţe nefavorabile, care demonstrează că educaţia şi cercetarea în Republica Moldova traversează o perioadă de criză.  

Cuvinte-cheie
doctorat, resurse umane, îmbătrânire, şcoli doctorale,

atractivitatea studiilor, profilul doctorandului