Facilităţile şi limitele utilizării tehnologiilor informaţionale şi de comunicare în procesul de predare-învăţare-evaluare a limbilor străine
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
626 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 20:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243:004 (5)
General questions of didactics and method (1215)
Linguistics and languages (5060)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4187)
SM ISO690:2012
HÎRBU, Stella. Facilităţile şi limitele utilizării tehnologiilor informaţionale şi de comunicare în procesul de predare-învăţare-evaluare a limbilor străine. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 25-26 septembrie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Vol. 4, Partea I, pp. 82-85. ISBN 978-9975-75-773-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii
Vol. 4, Partea I, 2015
Conferința "Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii"
Chişinău, Moldova, 25-26 septembrie 2015

Facilităţile şi limitele utilizării tehnologiilor informaţionale şi de comunicare în procesul de predare-învăţare-evaluare a limbilor străine
CZU: 37.02:81'243:004
JEL: A23

Pag. 82-85

Hîrbu Stella
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 octombrie 2017


Rezumat

This paper deals with the identification of facilities and limits of Computer Assisted Language Learning. CALL represents a great opportunity to make foreign language classes more attractive and exciting, but it also requires that language teachers become computer literates. No doubt, computer is an excellent teaching tool, especially in teaching languages in any aspect, be it vocabulary, grammar, composition, pronunciation, or other linguistic and pragmatic-communicative skill. CALL offers language teachers and their students an amount of activities, which carefully planned and structured, will contribute to foreign language acquisition, as well as to improving language performance. Computers will never replace teachers, but teachers who use computers will replace those who do not use them.

Cuvinte-cheie
Computer Assisted Language Learning (CALL), Information and communications technology (ICT),

Computer-Mediated Communication (CMC), blended learning, Virtual Learning Environment,

multimedia