Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-10 00:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:371.13 (4) |
Psychology (3513) |
Education (14823) |
![]() FAIRSTEIN, Esther. The role of novice teachers’ emotional culture in shaping their professional identity. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 40-46. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942:371.13 | ||||||
Pag. 40-46 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În articolul Rolul culturii emoționale a profesorilor debutanți în dezvoltarea identității profesionale este abordat rolul echilibrului emoțional ca factor determinant în integrarea profesională a cadrelor didactice debutante, corelând cu gradul de dezvoltare a componentelor culturii pedagogice: cultura generală, filozofică, de specialitate, psihopedagogică și socio-pedagogică. Problema culturii emoționale este abordată din perspectiva dezvoltării identității profesionale a profesorilor școlari debutanți prin mentorat. În acest context, mentorului îi revine rolul de a stimula dezvoltarea componentelor culturii pedagogice și de a menține echilibrul emoțional al profesorilor debutanți. Încadrarea reușită în sistemul educațional și programele de mentorat pot fi apreciate prin capacitatea mentorilor de a insufla profesorilor școlari debutanți încredere în competența profesională, în competența de a iniția procese, și auto-determinare, așa încât învățarea personală să se producă la nivel profesional, cu impact pozitiv asupra performanțelor elevilor. |
||||||
Cuvinte-cheie profesori școlari debutanți, competențî profesională, cultură emoţională, identitate profesională, cultură pedagogică, sistem educaţional, mentorat |
||||||
|