The role of novice teachers’ emotional culture in shaping their professional identity
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
965 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-10 00:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:371.13 (4)
Psychology (3513)
Education (14823)
SM ISO690:2012
FAIRSTEIN, Esther. The role of novice teachers’ emotional culture in shaping their professional identity. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 40-46. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

The role of novice teachers’ emotional culture in shaping their professional identity
CZU: 159.942:371.13

Pag. 40-46

Fairstein Esther
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2017


Rezumat

În articolul Rolul culturii emoționale a profesorilor debutanți în dezvoltarea identității profesionale este abordat rolul echilibrului emoțional ca factor determinant în integrarea profesională a cadrelor didactice debutante, corelând cu gradul de dezvoltare a componentelor culturii pedagogice: cultura generală, filozofică, de specialitate, psihopedagogică și socio-pedagogică. Problema culturii emoționale este abordată din perspectiva dezvoltării identității profesionale a profesorilor școlari debutanți prin mentorat. În acest context, mentorului îi revine rolul de a stimula dezvoltarea componentelor culturii pedagogice și de a menține echilibrul emoțional al profesorilor debutanți. Încadrarea reușită în sistemul educațional și programele de mentorat pot fi apreciate prin capacitatea mentorilor de a insufla profesorilor școlari debutanți încredere în competența profesională, în competența de a iniția procese, și auto-determinare, așa încât învățarea personală să se producă la nivel profesional, cu impact pozitiv asupra performanțelor elevilor.

Cuvinte-cheie
profesori școlari debutanți, competențî profesională,

cultură emoţională, identitate profesională, cultură pedagogică, sistem educaţional,

mentorat