Premisele curriculumului la limba franceză din clasa a VII-a de formare a competențelor interculturale la elevi
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
675 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-29 18:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:811.133.1 (5)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Gallo-Romance / Gallo-Romanic languages (245)
SM ISO690:2012
ARAPU, Rodica. Premisele curriculumului la limba franceză din clasa a VII-a de formare a competențelor interculturale la elevi. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 1(8), pp. 145-155. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(8) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Premisele curriculumului la limba franceză din clasa a VII-a de formare a competențelor interculturale la elevi
CZU: 37.016.046:811.133.1

Pag. 145-155

Arapu Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2016


Rezumat

În articol este abordat aspectul fundamental teoretic şi metodologic al Curriculumului Național Modernizat Limba Străină I, care are un caracter sistemic şi este determinat de o serie de factori de ordin social, politic, economic, cultural, pedagogic şi psihologic. Curriculumul de limbi străine pentru ciclul gimnazial vine să completeze şi să asigure o continuitate logică atît a principiilor teoretico-funcţionale adoptate pentru realizarea procesului de predare-învăţare-evaluare a limbilor străine, cît şi a conţinuturilor şi domeniilor curriculare multiple ale procesului în cauză. Anume la această etapă se formează gradul de intelectualitate şi cultură a personalităţii elevului care presupune abilitatea de a recepta, înţelege, depozita şi păstra nu numai valorile culturii autohtone, ci şi cele ale culturilor universale cu sprijinul gratuit al limbilor străine studiate. Totodată, anume ciclul gimnazial asigură conexiunea permanentă şi deschiderea spre interdisciplinaritate şi cunoaşterea mai multor limbi.

L'article a abordé la question théoriques et méthodologiques fondamentale du National Curriculum Modernisé des Langues Étrangères I, qui a un caractère systémique et est déterminée par un certain nombre de facteurs sociaux, politiques, économiques, culturels, pédagogiques et psychologiques. Curriculum de langues étrangère pour les écoles secondaires vient pour compléter et d'assurer une suite logique des deux principes théoriques et fonctionnels adoptées pour satisfaire l'enseignement-apprentissage-évaluation de la langue ainsi que le contenu et de processus multiples domaines d'études concernés. Plus précisément, à cette période est formée le degré d'intellectualité et de la culture de la personnalité de l'élève qui nécessite la capacité de recevoir, de comprendre, de stocker et préserver les valeurs culturelles non seulement domestiques, mais aussi la culture de soutien gratuit et universel des langues étrangères étudiées. Cependant, certaines écoles secondaires offrent une connexion permanente et l'ouverture aux compétences interdisciplinaires et linguistiques.