Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
934 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-08 02:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.6:786.2(478)(091) (1) |
Music (1810) |
SM ISO690:2012 GUPALOVA, Elena. Arta interpretativă şi pedagogia pianistică în Basarabia (până în anii 40 ai secolului XX). In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 170-177. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 781.6:786.2(478)(091) | |||||||
Pag. 170-177 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol este reflectat procesul formării şi dezvoltării artei pianistice în Basarabia la începutul sec. XX. Este analizată activitatea cultural-educativă în regiune, deschiderea primelor şcoli muzicale şi a Conservatorului. Este evidenţiat aportul unor personalităţi cunoscute: V .Gutor, I. Bazilevschi, C. Romanov, V. Onofrei, V. Seroţinschi la desfăşurarea vieţii muzicale în Basarabia. Autoarea examinează de asemenea şi istoria creării primelor lucrări naţionale pentru pian (anii 20–30 ai sec. XX) şi interpretării lor de pianiştii locali. |
|||||||
Cuvinte-cheie Basarabia interbelică, interpretarea şi pedagogia pianistică, şcolii de muzică, tradiţii ale şcolii interpretative, absolvenţii Conservatoarelor din Sankt-Petersburg şi Moscova, lucrări din literatura pianistică clasică, creaţiile compozitorilor occidentali şi ruşi, creaţiile autorilor autohtoni pentru pian, repertoriu didactic naţional |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Gupalova, E.V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Arta interpretativă şi pedagogia pianistică în Basarabia (până în anii 40 ai secolului XX)</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Basarabia interbelică</subject> <subject>interpretarea şi pedagogia pianistică</subject> <subject>şcolii de muzică</subject> <subject>tradiţii ale şcolii interpretative</subject> <subject>absolvenţii Conservatoarelor din Sankt-Petersburg şi Moscova</subject> <subject>lucrări din literatura pianistică clasică</subject> <subject>creaţiile compozitorilor occidentali şi ruşi</subject> <subject>creaţiile autorilor autohtoni pentru pian</subject> <subject>repertoriu didactic naţional</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>781.6:786.2(478)(091)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-11-26</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În articol este reflectat procesul formării şi dezvoltării artei pianistice în Basarabia la începutul sec. XX. Este analizată activitatea cultural-educativă în regiune, deschiderea primelor şcoli muzicale şi a Conservatorului. Este evidenţiat aportul unor personalităţi cunoscute: V .Gutor, I. Bazilevschi, C. Romanov, V. Onofrei, V. Seroţinschi la desfăşurarea vieţii muzicale în Basarabia. Autoarea examinează de asemenea şi istoria creării primelor lucrări naţionale pentru pian (anii 20–30 ai sec. XX) şi interpretării lor de pianiştii locali. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The study is focused on the process of formation and development of piano art in Bassarabia at the beginning of the 20th century. There is an analysis of the cultural-educational activity in this region and of the history of opening the first musical schools and setting up the Conservatory. The author points out the contribution of such well-known personalities as V. Gutor, I. Bazilevskii, C. Romanov, V. Onofrei, V. Serotsinkii to the process of organizing the musical life in Bassarabia and considers the history of creating the first national compositions for piano (the 20s-30s of the 20th century) and their interpretation by local pianists. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>