Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1042 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-03 09:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:821.135.1.09 (1) |
Education (14877) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2136) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 2(46), pp. 39-44. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(46) / 2015 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:821.135.1.09 | ||||||
Pag. 39-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema receptării literaturii în contextul educării
literar-artisice a elevilor. Un element esențial al acestei receptări îl constituie
sistemul de sarcini pe care profesorul le formulează în baza unui text artistic,
în scopul descifrării semnificațiilor lui ascunse. Astfel, se insistă pe mai multe
tipuri de întrebări ce stimulează gândirea creativă și care urmăresc formarea
interpretului de text literar: întrebarea-sarcină cu variante de răspuns sugerat,
întrebarea-momeală, întrebarea-exprimare a opiniei personale, întrebarea-sarcină
„A vorbi în numele altora”, întrebarea-sarcină „ostilă” sau cu încărcătură
emoţională, întrebarea vagă, deschisă, întrebarea-zvon, întrebarea ipotetică, întrebarea
multiplă, întrebarea-recomandare/ sfat, întrebarea incorectă din punctul
de vedere al informaţiei implicite, întrebarea / sarcina-reprezentare grafică. |
||||||
Cuvinte-cheie receptare, operă literară, întrebare, sarcina, stimulare, învățământ formativ, interpret, metodologie., gândire creati¬vă |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-38081</cfResPublId> <cfResPublDate>2015-06-03</cfResPublDate> <cfVol>46</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>39</cfStartPage> <cfISSN>1811-5470</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/38081</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv </cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>receptare; operă literară; întrebare; sarcina; gândire creati¬vă; stimulare; învățământ formativ; interpret; metodologie.</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>În articol este abordată problema receptării literaturii în contextul educării literar-artisice a elevilor. Un element esențial al acestei receptări îl constituie sistemul de sarcini pe care profesorul le formulează în baza unui text artistic, în scopul descifrării semnificațiilor lui ascunse. Astfel, se insistă pe mai multe tipuri de întrebări ce stimulează gândirea creativă și care urmăresc formarea interpretului de text literar: întrebarea-sarcină cu variante de răspuns sugerat, întrebarea-momeală, întrebarea-exprimare a opiniei personale, întrebarea-sarcină „A vorbi în numele altora”, întrebarea-sarcină „ostilă” sau cu încărcătură emoţională, întrebarea vagă, deschisă, întrebarea-zvon, întrebarea ipotetică, întrebarea multiplă, întrebarea-recomandare/ sfat, întrebarea incorectă din punctul de vedere al informaţiei implicite, întrebarea / sarcina-reprezentare grafică.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>There is emphasised the problem of the literature reception of the literary-artistic education of students. The system of tasks that the professor formulates on the bases of an artistic text in order to decide the meanings of it, represent a clue of reception. So, it is insisted on several stimulating creative thinking questions that aim the interpreter of literary text development : task-question with multiple choices response, lure-question, guestion-expressing your own personal opinion, task-question ,, speaking on behalf of somebody else”, adverse task-question or emotional one, hazy question, opened question, hearsay question, hypothetical question, multiple choices question, advice/recommendation question, wrong question-from th epoint of view of the implicit information, graphic-representation question.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-10861</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-10861</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-10861-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-06-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Şchiopu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Constantin</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>