Tendinţe de implementare a educaţiei prospective în sistemul de învăţământ universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
979 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 13:32
SM ISO690:2012
REPIDA, Tatiana, LUNGU, Viorelia. Tendinţe de implementare a educaţiei prospective în sistemul de învăţământ universitar . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 34-39. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Tendinţe de implementare a educaţiei prospective în sistemul de învăţământ universitar

Pag. 34-39

Repida Tatiana1, Lungu Viorelia2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

Tendinţele recente de dezvoltare socioumană şi tehnico-ştiinţifică determină nevoia de perfecţionare a sistemelor educaţionale. Interesul şi implicarea angajatorului în procesul educaţional universitar, prin expectanţele referitoare la pregătirea specialiştilor, a determinat creşterea interesului faţă de formare în funcţie de necesităţile societăţii prezente şi viitoare. Tendinţele de dezvoltare a învăţământului superior reflectă axarea pe dimensiunea prospectivă. În baza investigaţiilor şi analizelor realizate de noi, constatăm că implementarea dimensiunii prospective în educaţie constituie un pas important în dezvoltarea ştiinţelor educaţiei.

The recent tendencies of socio-human and technical-scientific development determines the need of improvement in the educational system. The interest and the involvement of the employer in the educational universitary process, through the expectancies regarding the training of the specialists, determined the rise in the interest towards the formation in relation to the necessities of nowadays and future society. The tendencies in the development of the higher education reflect the focus on the prospective dimension. On the basis of our researches and surveys, we established that implementing the prospective analysis in education constitutes an important step in the development of educational studies.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie prospectivă, schimbare,

competenţă prospectivă