Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
767 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-14 11:42 |
SM ISO690:2012 СТРУЛЕВА, С.. Развитие двигательных качеств девочек - подростков с нарушением интеллекта в системе адаптивной физической культуры. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 34, pp. 63-67. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 34 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 63-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the past and recent years the whole process of development and improvement of motive preparation is considering as the process of continuous and steady development of all physical qualities. We are influencing on all others by influence in the course of education on one of them. The degree of their development is significantly influencing on mastering of physical exercises, being the base defining level of sporting achievements and special sporting preparation. The system analysis will allow to reveal the most significant and important of developing of the girls with violation of intelligence and to fix the ways of their correction by means of adaptive physical training. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilitate intelectuală, socializare, activitate fizică, educație fizică adaptivă |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Struleva, S.A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ru'>Развитие двигательных качеств девочек - подростков с нарушением интеллекта в системе адаптивной физической культуры</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0224</relatedIdentifier> <subjects> <subject>dizabilitate intelectuală</subject> <subject>educație fizică adaptivă</subject> <subject>socializare</subject> <subject>activitate fizică</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-01-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In the past and recent years the whole process of development and improvement of motive preparation is considering as the process of continuous and steady development of all physical qualities. We are influencing on all others by influence in the course of education on one of them. The degree of their development is significantly influencing on mastering of physical exercises, being the base defining level of sporting achievements and special sporting preparation. The system analysis will allow to reveal the most significant and important of developing of the girls with violation of intelligence and to fix the ways of their correction by means of adaptive physical training.</description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În ultimii ani, întregul proces de dezvoltare și îmbunătățire a pregătirii motorice este considerat un proces de dezvoltare continuă și constantă a tuturor calităților fizice. Acționând în cadrul educației asupra uneia dintre ele afectăm toate celelalte. Gradul de dezvoltare a acestora afectează în mod semnificativ stăpânirea tehnicii exerciiților fizice, fiind fundamentul, ce determină nivelul realizărilor sportive, pregatirea fizică specială. Analiza de sistem va permite dezvăluirea celor mai importante dizfuncționalități pentru dezvoltarea în continuare a fetelor cu dizabilități intelectuale și identificarea modalităților de corectare a acestora prin intermediul educației fizice adaptive.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>