Abordarea praxiologică a stabilirii limbajului socioprofesional
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
757 3
Ultima descărcare din IBN:
2020-11-23 13:41
SM ISO690:2012
GAMANJI, Tatiana, VÎNTU, Victoria. Abordarea praxiologică a stabilirii limbajului socioprofesional. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 401-404. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Abordarea praxiologică a stabilirii limbajului socioprofesional

Pag. 401-404

Gamanji Tatiana, Vîntu Victoria
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Limbajul profesional medical e unul din limbajele profesionale destinat comunicării verbale în domeniu. Ca instrument de cunoaştere şi de comunicare, limbajul medical este indispensabil atât activităţii ştiinţifice, cât şi celei de practică profesională. Profesionalismul verbal în calitate de componentă a profesionalismului medical, capătă valenţe multiple şi datorită responsabilităţii deosebite pentru comportamentul verbal realizat de personalul medical de toate gradele asigurând şi consultul medical interdisciplinar. Formarea profesională în domeniul medicinii trebuie să creeze un domeniu optim pentru constituirea întemeiată pedagogic a Limbajului profesional medical, care, conjugat cu celelalte competenţe profesionale, să asigure o comunicare eficientă a viitorilor medicinişti.

Medical jargon is one of professional languages for verbal communication in the field. As an instrument of knowledge and communication, medical language is an indispensable tool for scientific work in the professional practice. Communicative professionalism report as part of medical professionalism, receives multiple facets and because particular responsibility for verbal behavior conducted by medical personnel at all levels and ensuring interdisciplinary medical advice. Training in medicine must create an optimum range for the establishment of successful teaching medical jargon, which combined with other skills can ensure effective communication of the future medical students.