Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
964 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-19 14:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75.052 (23) |
Painting (412) |
SM ISO690:2012 PODLESNAIA, Natalia. Specificul picturii monumentale. In: Arta , 2011, nr. 1(AV), pp. 119-128. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 1(AV) / 2011 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 75.052 | ||||||
Pag. 119-128 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de faţă abordează specificul/fenomenul picturii monumentale ca parte integrantă a artei monumentale. Clasificarea tipologică a domeniului pus în discuţie este efectuată după următoarele principii: a) material şi tehnica; b) situarea/locul (topografia); c) caracterul conţinutului şi structura plastică; d) tematica, ce vine în legătură strănsă şi continuă cu funcţiile picturii monumentale, prezentate de-a lungul verticalei istorice. Pe lângă aceasta, este adusă o anumită claritate în etimologia, apariţia şi utilizarea unor noţiuni ca: monumental, artă monumentală şi monumentalismul în artă. |
||||||
Cuvinte-cheie artă monumentală, monumentalismul în artă, funcţii., pictură monumentală, tipologie |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Podlesnaia, N.</creatorName> <affiliation>Universitatea Tehnică a Moldovei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Specificul picturii monumentale</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2011</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1181</relatedIdentifier> <subjects> <subject>artă monumentală</subject> <subject>monumentalismul în artă</subject> <subject>funcţii.</subject> <subject>pictură monumentală</subject> <subject>tipologie</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>75.052</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2011-01-03</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul de faţă abordează specificul/fenomenul picturii monumentale ca parte integrantă a artei monumentale. Clasificarea tipologică a domeniului pus în discuţie este efectuată după următoarele principii: a) material şi tehnica; b) situarea/locul (topografia); c) caracterul conţinutului şi structura plastică; d) tematica, ce vine în legătură strănsă şi continuă cu funcţiile picturii monumentale, prezentate de-a lungul verticalei istorice. Pe lângă aceasta, este adusă o anumită claritate în etimologia, apariţia şi utilizarea unor noţiuni ca: monumental, artă monumentală şi monumentalismul în artă.</description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>Le present article fournit pour le viseur scientifiques la spécificité/la phénomène de peinture monu-mentale vu comme une partie intégrante d'art monumental. Typologie du cette domaine est effectuée par les principes suivants: a) les matériaux et la technologie, b) l'emplacement /site (topographie), c) la caracter de contenu et la structure plastiques, d) la théma-tique, qui vient en contact étroit avec les fonctions de peinture monumentale présenté à la verticale historiques. En plus, il a apporté une certaine clarité dans l'étymologie, l'apparition et l'utilisation de concepts tels que: le monumental, l'art monumental et le monumentalisme dans l'art.</description> <description xml:lang='ru' descriptionType='Abstract'>Данная научная статья рассматривает специфику/феномен монументальной живописи как составляющую монументального искусства Типологическая классификация анализируемого вида искусства применяется с позиции: а) материала и техники; б) местоположение (топография); в) характера содержания и образного строя; г) тематики, что тесно связана с функциями монументальной живописи представленными на протяжение вертикали истории. А также, вносится ясность по поводу етимологии, появления и использования таких понятий как монументальное/ная, монументальное искусство и монументальность в искусстве.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>