Fundamentarea teoretică a modelului situațional de formare și dezvoltare a competenței
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
14 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:159.9 (7)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4090)
Psychology (3520)
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu, CERNEI, Andriana, DONOS, Inna. Fundamentarea teoretică a modelului situațional de formare și dezvoltare a competenței. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2024, nr. 2(36), pp. 26-42. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v36i2.26-42
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(36) / 2024 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Fundamentarea teoretică a modelului situațional de formare și dezvoltare a competenței

The foundation of the situation model of competence training and development

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v36i2.26-42
CZU: 37.015:159.9

Pag. 26-42

Cabac Valeriu1, Cernei Andriana2, Donos Inna3
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 IP Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani,
3 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2024


Rezumat

În articol este prezentată o tentativă de fundamentare teoretică a modelului de formare și dezvoltare a competențelor în situații prin invocarea elementelor de psihologie cognitivă, metodei „predării explicite”, teoriei schemelor și teoriei încărcării cognitive.

The article presents an attempt to theoretically substantiate the model of training and development of competences in situations by invoking the elements of cognitive psychology, the method of "explicit teaching", the theory of schemas and the theory of cognitive load.

Cuvinte-cheie
competenţă, predare explicită, teoria încărcării cognitive, scheme cognitive, situație, resurse,

competence, explicit teaching, cognitive load theory, cognitive schemas, situation, Resources