Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
6 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (91)
General questions of didactics and method (1255)
SM ISO690:2012
CUŢULAB, Ala. Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 11, 16-17 mai 2024, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2024, Ediția 11, Vol.2, pp. 221-227. ISBN 978-9975-46-904-3. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.16-17-05-2024.p221-227
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 11, Vol.2, 2024
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
11, Chişinău, Moldova, 16-17 mai 2024

Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional

Learning through didactic game reflected in gamification – a new motivation field

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.16-17-05-2024.p221-227
CZU: 37.025

Pag. 221-227

Cuţulab Ala
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2024


Rezumat

Acest articol reflectă o analiză a modernizării procesului educațional prin metode didactice interactive, pornind de la jocul didactic și ajungând la un nou concept educațional – gamificare. Învățarea prin gamificare scoate în evidență acea funcție complexă a creierului uman prin implicarea elementelor de neurobiologie, demonstrându-se că totalitatea abilităților formate la educabili reprezintă rezultatul interacțiunii componentelor creierului cu metodele, strategiile și tehnologiile didactice, prin care se formează experiențe plăcute prin secreția neuromediatorului dopamina, ce stimulează motivația spre cunoaștere și realizare a diverselor activități umane, unde competiția și succesul obținute prin gamificare devine unealta de bază a competenței motivaționale, un element destul de important în procesul de învățare și de asemenea în menținerea sănătății mentale a participanților la o educație continuă.

This article reflects an analysis of the modernization of the educational process through interactive didactic methods, starting from the didactic game and reaching a new educational concept - gamification. Learning through gamification brings out that complex function of the human brain by involving the elements of neurobiology, demonstrating that the totality of the skills formed in learners is the result of the interaction of brain components with didactic methods, strategies and technologies, through which pleasant experiences are formed through the secretion of the neurotransmitter dopamine , which stimulates the motivation to know and achieve various human activities, where competition and success obtained through gamification becomes the basic tool of motivational competence, a rather important element in the learning process and also in maintaining the mental health of the participants in a continuous education.

Cuvinte-cheie
învăţare, joc de rol, gamificare, educaţie, neurobiologie, competență motivațională,

learning, role playing, Gamification, education, neurobiology, motivational competence