Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
11 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 20:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2:316.6:331 (1)
Psychology (3512)
Social psychology (1001)
Labour. Employment. Work. Labour economics. Organization of labour (1097)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Adriana. Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2024, nr. 1(44), pp. 12-25. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(44) / 2024 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale

The interrelationship of social maturity and professional identity to adolescents during the professional identity crisis

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25
CZU: 159.923.2:316.6:331

Pag. 12-25

Popovici Adriana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 mai 2024


Rezumat

În acest studiu ne propunem să elucidam teoretic și aplicativ două concepte fundamentale: conceptul de „identitate profesională” și noțiunea de „maturitate socială”. Cercetarea stabilește empiric legătura dintre maturitatea socială și identitatea profesională la adolescenți în timpul crizei de identitate profesională. Abordarea multidisciplinară a acestui studiu contribuie la o înțelegere mai profundă și integrată a modului în care valorile personale influențează dezvoltarea profesională și socială a tinerilor. Studiul include un eșantion din 250 de adolescenți și utilizează trei instrumente de evaluare. Analiza rezultatelor obținute în urma coroborării a trei instrumentelor de evaluare arată că 35,6% reprezintă participanții cu identitate profesională clar formată, 20% manifestă o maturitate socială optimă. Constatările subliniază importanța integrării educației profesionale și sociale în cadrul programelor de dezvoltare personală și profesională.

In this study we aim to theoretically and applicatively elucidate two fundamental concepts: the concept of „professional identity” and the notion of „social maturity”. The research empirically establishes the link between social maturity and professional identity in teenagers during the professional identity crisis. The multidisciplinary approach of this study contributes to a deeper and integrated understanding of how personal values influence the professional and social development of young people. The study includes a sample of 250 teenagers and uses three assessment tools. The analysis of the obtained results shows that 35.6% represent the participants with a clearly formed professional identity, 20% show optimal social maturity. The findings emphasize the importance of integrating professional and social education within personal and professional development program

Cuvinte-cheie
adolescent, identificare profesională, maturitate socială, valori terminale, program de dezvoltare personală și profesională,

teenager, professional identification, social maturity, terminal values, personal and professional development program