Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
11 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 20:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:316.6:331 (1) |
Psychology (3512) |
Social psychology (1001) |
Labour. Employment. Work. Labour economics. Organization of labour (1097) |
SM ISO690:2012 POPOVICI, Adriana. Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2024, nr. 1(44), pp. 12-25. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1(44) / 2024 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25 | ||||||
CZU: 159.923.2:316.6:331 | ||||||
Pag. 12-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest studiu ne propunem să elucidam teoretic și aplicativ două concepte fundamentale: conceptul de „identitate profesională” și noțiunea de „maturitate socială”. Cercetarea stabilește empiric legătura dintre maturitatea socială și identitatea profesională la adolescenți în timpul crizei de identitate profesională. Abordarea multidisciplinară a acestui studiu contribuie la o înțelegere mai profundă și integrată a modului în care valorile personale influențează dezvoltarea profesională și socială a tinerilor. Studiul include un eșantion din 250 de adolescenți și utilizează trei instrumente de evaluare. Analiza rezultatelor obținute în urma coroborării a trei instrumentelor de evaluare arată că 35,6% reprezintă participanții cu identitate profesională clar formată, 20% manifestă o maturitate socială optimă. Constatările subliniază importanța integrării educației profesionale și sociale în cadrul programelor de dezvoltare personală și profesională. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescent, identificare profesională, maturitate socială, valori terminale, program de dezvoltare personală și profesională, teenager, professional identification, social maturity, terminal values, personal and professional development program |
||||||
|