Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 20:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:316.6:331 (1) |
Psychology (3520) |
Social psychology (1002) |
Labour. Employment. Work. Labour economics. Organization of labour (1098) |
![]() POPOVICI, Adriana. Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2024, nr. 1(44), pp. 12-25. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1(44) / 2024 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25 | ||||||
CZU: 159.923.2:316.6:331 | ||||||
Pag. 12-25 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest studiu ne propunem să elucidam teoretic și aplicativ două concepte fundamentale: conceptul de „identitate profesională” și noțiunea de „maturitate socială”. Cercetarea stabilește empiric legătura dintre maturitatea socială și identitatea profesională la adolescenți în timpul crizei de identitate profesională. Abordarea multidisciplinară a acestui studiu contribuie la o înțelegere mai profundă și integrată a modului în care valorile personale influențează dezvoltarea profesională și socială a tinerilor. Studiul include un eșantion din 250 de adolescenți și utilizează trei instrumente de evaluare. Analiza rezultatelor obținute în urma coroborării a trei instrumentelor de evaluare arată că 35,6% reprezintă participanții cu identitate profesională clar formată, 20% manifestă o maturitate socială optimă. Constatările subliniază importanța integrării educației profesionale și sociale în cadrul programelor de dezvoltare personală și profesională. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescent, identificare profesională, maturitate socială, valori terminale, program de dezvoltare personală și profesională, teenager, professional identification, social maturity, terminal values, personal and professional development program |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-204771</doi_batch_id> <timestamp>1719955911</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Psihologie, revista ştiinţifico-practică </full_title> <issn media_type='print'>18572502</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2024</year> </publication_date> <issue>1(44)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Interrelația maturității sociale și identității profesionale la adolescenți în perioada crizei identității profesionale</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Adriana</given_name> <surname>Popovici</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2024</year> </publication_date> <pages> <first_page>12</first_page> <last_page>25</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.46728/pspj.2024.v44.i1.p12-25</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>