Integrarea educaţiei fizice şi sportului în educaţia permanentᾰ
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
21 0
SM ISO690:2012
URICHIANU, Adrian. Integrarea educaţiei fizice şi sportului în educaţia permanentᾰ. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 87. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Integrarea educaţiei fizice şi sportului în educaţia permanentᾰ


Pag. 87-87

Urichianu Adrian
 
Universitatea „Titu Maiorescu”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Activităţile sportive practicate în instituţiile de învăţământ superior de neprofil se află pe un plan secundar, de aceea sarcina principală care revine cadrelor didactice este aceea de a găsi motivaţii eficiente pentru ca studentul să simtă nevoia de mişcare, de competiţie, de conştientizare a efectelor benefice ale practicării sistematice a exerciţiilor fizice. Cerinţele educaţiei permanente presupun ca educatia fizică pentru studenţi să se fundamenteze pe competenţa de a învăţa să înveţi şi a dori să te perfecţionezi continuu, prin care omul contemporan învaţă să fie el însuşi receptiv la schimbări, capabil să le anticipeze şi să se adapteze la ele. Plecând de la faptul că studentul este un tânar , o personalitate în formare, care, prin vârsta şi poziţia sa în cadrul societăţii, poate fi educat şi se află sub îndrumarea cadrelor didactice universitare, unde îşi desfaşoară activitatea, incluzând aici şi activitatea de educaţie fizică şi sport. Putem spune că o contribuţie majoră la dezvoltarea lui, ca viitor membru cu drepturi şi obligaţii depline în cadrul societăţii, o are şi practicarea sistematică şi organizată a exerciţiilor fizice şi sportului. Pentru studiul acestei s-a realizat un experiment la care au fost subiecţi studenţii anilor I de la facultăţile de neprofil din Universitatea ”Titu Maiorescu” din Bucureşti. Metodele de cercetare utilizate sunt: studiul bibliografiei de specialitate, observaţia pedagogică, metode statistico-matematice de prelucrare şi interpretare a datelor, experimentul pedagogic. Cercetarea îsi propune demonstrarea valorii metodologice şi practice a programei de formare a competenţelor la disciplina educaţie fizică, integrată în educaţia permanentă. În concluzie putem menționa faptul că formarea unei educaţii sportive la studenți este necesară pentru ca aceştia să dorească să practice exerciţii fizice independent, individual sau în grup, pe tot parcursul vieţii.

Cuvinte-cheie
programă, educaţie, formare, îndrumare, educaţie fizică și sport