Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
107 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-31 18:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016:502(478+498) (1)
Kinds of school providing general education (2132)
The environment and its protection (696)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Eugenia Nadia. Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova

CZU: 373.2.016:502(478+498)

Pag. 194-198

Ungureanu Eugenia Nadia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Ceea ce îl înconjoară pe copil constituie un conținut posibil de asimilat. Selecția acelor conținuturi semnificative prin raportare la natură, într-un mod adaptat, conduce la receptarea unei lumi înconjurătoare interesante, având în vedere importanța pentru orientarea adecvată în spațiul înconjurător. Informațiile despre obiectele din proximitatea copilului, despre plante sau viețuitoare se cer prezentate într-o logică impusă de nivelurile de dezvoltare intelectuală și emoțională deținute de preșcolar. Conținuturile despre om, animale, plante, anotimpuri, aspecte generale și elemente specifice, precum și sesizarea relațiile existente ce fac obiectul familiarizării preșcolarului cu natura sunt subordonate caracteristicilor de vârstă și parcurgerii în etape pentru a facilita înțelegerea.

What surrounds the child constitutes content that is possible to assimilate. The selection of those substantial contents by reference to nature in an adapted way leads to the reception of an interested surrounding world, given the importance of proper orientation in the surrounding natural space. Information about objects in the proximity of the child, about plants or living things must be present in a logic imposed by the levels of intellectual and emotional development held by the preschooler. The contents about man, animals, plants, seasons, general aspects, and specific elements, as well as the notification of the existing relationships that are the subject of the familiarization of the preschooler with nature, are subordinated to the characteristics of age and the going through in stages to facilitate understanding.

Cuvinte-cheie
educaţie timpurie, curriculum, practici educaționale, conţinuturi, cunoașterea mediului natural,

early education, curriculum, educational practices, contents, knowledge of the natural environment