Importanța cunoașterii și recunoașterii fenomenului de bullying în școală pentru securitatea psihologică a copiilor: o analiză a percepției asupra acestui fenomen
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
128 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 20:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7316.624:373 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4067)
Psychology (3512)
Kinds of school providing general education (2132)
SM ISO690:2012
BERCARU, Nicoleta. Importanța cunoașterii și recunoașterii fenomenului de bullying în școală pentru securitatea psihologică a copiilor: o analiză a percepției asupra acestui fenomen. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 20-26. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Importanța cunoașterii și recunoașterii fenomenului de bullying în școală pentru securitatea psihologică a copiilor: o analiză a percepției asupra acestui fenomen

CZU: 37.015.3+159.922.7316.624:373

Pag. 20-26

Bercaru Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Bullying-ul este o problemă sistemică în toate școlile din România. Un studiu al Fundației Salvați copiii arată că, în doar 10 minute de pauză, 1 din 4 copii este victimă de bullying, iar România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări investigate. Ministerul Educației Naționale a înregistrat 18.783 de cazuri de violență în anul școlar 2014-2015. Studiul propune identificarea nivelului de conștientizare a bullying-ului între elevi, a gradului de agresivitate și nevoia de intervenție integrată școală-familie-copil.

Bullying in Romanian schools affects 1 in 4 children during break time, with 18,783 cases of violence reported for the 2014-2015 school year. Romania ranks third out of 42 countries investigated in terms of the prevalence of bullying, with 17% of 11-year-olds admitting to assaulting other students at least three times in the previous month. The study aims to identify the level of awareness and aggressiveness in students, as well as the need for integrated intervention from schools, families, and children. 3 in 10 children are excluded from their peer groups, with 1 in 4 children being humiliated in front of their peers.

Cuvinte-cheie
bullying, bullying în școală, victimă, agresiune, conştientizare,

bullying, bullying in school, victim, aggression, awareness