Maturizarea emoțională a preadolescenților și acceptarea celorlalți
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
45 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-20 05:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-053.2 (20)
Psychology (3477)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Maturizarea emoțională a preadolescenților și acceptarea celorlalți. In: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică, Ed. 1, 1-2 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, 2024, Ediţia 1, pp. 123-131. ISBN 978-9975-46-884-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p123-131
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică
Ediţia 1, 2024
Conferința "Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2023

Maturizarea emoțională a preadolescenților și acceptarea celorlalți

DOI:https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p123-131
CZU: 159.942-053.2

Pag. 123-131

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Pre-adolescence is a sensitive period for enhancing and increasing the level of emotional maturity. Crucial for emotional development at this age is the learning, recognition, and conscious management of emotions, determination, the understanding of the connections between emotions and reactions, and subsequently skills in understanding and managing emotions and accepting others. This article reflects the results obtained from conducting an experimental study on preadolescents, aiming to identify the level of development of emotional intelligence and emotional maturity, highlighting the connection between the development of emotional intelligence, emotional maturity of preadolescents, and acceptance of others.

Cuvinte-cheie
emotional maturity, emotional intelligence, accepting of others, empathy, preadolescents