Dezvoltarea competențelor-cheie prin învățare nonformală, transdisciplinară și interactivă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
85 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-25 16:49
SM ISO690:2012
BLÂNDUL, Valentin Cosmin, CHEREGI, Mihaela Claudia. Dezvoltarea competențelor-cheie prin învățare nonformală, transdisciplinară și interactivă. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 77-83. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Dezvoltarea competențelor-cheie prin învățare nonformală, transdisciplinară și interactivă

Developing key competences through nonformal, transdisciplinary and interactive learning


Pag. 77-83

Blândul Valentin Cosmin1, Cheregi Mihaela Claudia2
 
1 Universitatea din Oradea,
2 Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2024


Rezumat

Educația nonformală, transdisciplinară și interactivă presupune dez-voltarea unor competențe și abilități necesare elevilor atât în viața școlară, cât și de-a lungul existenței lor în comunitatea socială, respectând recomandările Parlamentului European și a Consiliului privind competințele-cheie din perspectiva învățării pe par-cursul întregii vieți: comunicare în limba maternă; comunicare în limbi moderne; com-petență matematică și competențe de bază în științe și tehnologii; competență digitală; a învăța să înveți; competențe sociale și civice; spirit de inițiativă și antreprenoriat; sensibilizare și exprimare culturală. [Recomandarea (2006/962/EC)]. Astfel, elevii participă la propriul proces de învățare prin stabilirea ritmului și a mediului de asimilare a cunoștințelor, prin coordonarea și organizarea materialului de parcurs, prin găsirea de soluții și rezolvarea de probleme, dezvoltându-și pe parcursul acestui proces, competențe metacognitive și autoevaluative (competențe de educație per-manentă).

Non-formal, transdisciplinary and interactive education involves the development of skills and abilities necessary for students both in school life and thro-ughout their existence in the social community, respecting the recommendations of the European Parliament and the Council on key competences from the perspective of life-long learning: communication in the mother tongue; communication in modern langua-ges; mathematical competence and basic skills in science and technology; digital com-petence; to learn to learn; social and civic skills; spirit of initiative and entreprene-urship; cultural awareness and expression. [Recommendation (2006/962/EC)]. Thus, students participate in their own learning process by establishing the pace and environment of knowledge assimilation, by coordinating and organizing the course material, by finding solutions and solving problems, developing during this process, me-tacognitive and self-evaluative skills ( lifelong learning skills).

Cuvinte-cheie
educaţie, competenţe-cheie, nonformal, strategie, dezvoltare,

education, key skills, non-formal, strategy, development