Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-25 16:49 |
![]() BLÂNDUL, Valentin Cosmin, CHEREGI, Mihaela Claudia. Dezvoltarea competențelor-cheie prin învățare nonformală, transdisciplinară și interactivă. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 77-83. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 77-83 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Educația nonformală, transdisciplinară și interactivă presupune dez-voltarea unor competențe și abilități necesare elevilor atât în viața școlară, cât și de-a lungul existenței lor în comunitatea socială, respectând recomandările Parlamentului European și a Consiliului privind competințele-cheie din perspectiva învățării pe par-cursul întregii vieți: comunicare în limba maternă; comunicare în limbi moderne; com-petență matematică și competențe de bază în științe și tehnologii; competență digitală; a învăța să înveți; competențe sociale și civice; spirit de inițiativă și antreprenoriat; sensibilizare și exprimare culturală. [Recomandarea (2006/962/EC)]. Astfel, elevii participă la propriul proces de învățare prin stabilirea ritmului și a mediului de asimilare a cunoștințelor, prin coordonarea și organizarea materialului de parcurs, prin găsirea de soluții și rezolvarea de probleme, dezvoltându-și pe parcursul acestui proces, competențe metacognitive și autoevaluative (competențe de educație per-manentă). |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, competenţe-cheie, nonformal, strategie, dezvoltare, education, key skills, non-formal, strategy, development |
||||||
|