Formarea cadrelor didactice pentru învățământul și educația extrașcolară: experiențe formale, nonformale, informale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
95 0
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Formarea cadrelor didactice pentru învățământul și educația extrașcolară: experiențe formale, nonformale, informale. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 36-50. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Formarea cadrelor didactice pentru învățământul și educația extrașcolară: experiențe formale, nonformale, informale

Training of teachers for education and out-of-school education: formal, nonformal, informal experiences


Pag. 36-50

Posţan Liliana12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul Republican pentru Copii și Tineret ARTICO
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2024


Rezumat

Lucrarea prezintă o analiză a abordărilor și oportunităților de for-mare profesională continuă a cadelor didactice din educația extrașcolară. Pornind de la politicile meritocratice în domeniul capitalului uman, reflectăm asupra abordărilor normative, manageriale a capitalului uman în educație. Prin abordarea experiențelor formale, nonformale și informale, analizăm modul în care acestea contribuie la dezvol-tarea profesională a cadrelor didactice și la îmbunătățirea calității activităților educa-ționale extrașcolare.

The paper presents an analysis of approaches and opportunities for continuous professional training of teachers in extracurricular education. Starting from the meritocratic policies in the field of human capital, we reflect on the normative, ma-nagerial approaches to human capital in education. By approaching formal, non-formal and informal experiences, we analyze how they contribute to the professional develop-ment of teachers and to the improvement of the quality of extracurricular educational activities.

Cuvinte-cheie
educaţie extraşcolară, formarea cadrelor didactice, educaţie formală, nonformală, informală, meritocrație, capital uman,

extracurricular education, teacher training, formal, non-formal, in-formal education, meritocracy, human capital