Dezvoltarea personalității în timpul crizei preadolescenței
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
115 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 10:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923+316.6 (7)
Psychology (3397)
Social psychology (983)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Dezvoltarea personalității în timpul crizei preadolescenței . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 64-70. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Dezvoltarea personalității în timpul crizei preadolescenței

Personality development during the preadolescent crisis

CZU: 159.923+316.6

Pag. 64-70

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2024


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu teoretico-experimental a dezvoltării personalității în timpul desfășurării celei mai pronunțate și dificile crize în procesul dezvoltării psihice și formării personalității - criza de la 13 ani. În cercetarea experimentală au participat 200 de preadolescenți în vârstă de 13 ani, a câte 100 educați în familii complete și incomplete. Au fost studiate în aspect comparativ în funcție de variabila tip de familie următoarele particularități de personalitate: accentuările de caracter, ostilitatea, stima de sine ș.a. care pot și provoacă declanșarea în școală a bullying-ului. Prin cunoașterea și diminuarea particularităților date de personalitate se poate diminua fenomenul bullying-ului școlar.

This article presents the results of a theoretical-experimental study of personality development during the development of the most pronounced and difficult crisis in the process of psychic development and personality formation - the 13-year-old crisis. 200 13-year-old pre-adolescents participated in the experimental research, 100 each educated in complete and incomplete families. The following personality characteristics were studied in a comparative aspect according to the family type variable: character accentuations, hostility, self-esteem, etc. which can and do cause bullying to occur in school. By knowing and reducing the particularities of personality, the phenomenon of school bullying can be reduced.

Cuvinte-cheie
vârsta preadolescentă, criza la 13 ani, familii, complete, familii incomplete, bullying,

preadolescent age, crisis at 13, families, complete, incomplete families, bullying