Discovering the mysteries of Pi number using AR technologies
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
108 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 21:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.94 (63)
Application-oriented computer-based techniques (440)
SM ISO690:2012
TITCHIEV, Inga, CAFTANATOV, Olesea, TALAMBUTA, Dan. Discovering the mysteries of Pi number using AR technologies. In: Acta et commentationes (Ştiinţe Exacte și ale Naturii), 2023, nr. 2(16), pp. 118-127. ISSN 2537-6284. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3644.v16i2.118-127
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe Exacte și ale Naturii)
Numărul 2(16) / 2023 / ISSN 2537-6284 /ISSNe 2587-3644

Discovering the mysteries of Pi number using AR technologies

Descoperirea misterelor numărului Pi utilizând tehnologiile RA

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3644.v16i2.118-127
CZU: 004.94
MSC 2010: 97C70, 68T05.

Pag. 118-127

Titchiev Inga12, Caftanatov Olesea1, Talambuta Dan1
 
1 Vladimir Andrunachievici Institute of Mathematics and Computer Science, MSU,
2 "Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

The integration of Augmented Reality (AR) in education requires a strategic approach in order to ensure effectiveness in the learning process. AR technologies are constantly evolving, offering new possibilities for educational content, making it an evolving and innovative tool for educators. Exploring the mathematical world of Pi through AR can be an engaging and interactive experience for learners. This article presents the approach used in the development of an Augmented Reality application intended for Pi learning.

Integrarea Realității Augmentate (RA) în educație necesită o abordare strategică pentru a asigura eficacitatea procesului de învățare. Tehnologiile RA evoluează constant, oferind noi posibilități pentru conținutul educațional, făcându-l un instrument evolutiv și inovator pentru profesori. Explorarea numărului Pi prin RA poate fi o experiență captivantă și interactivă pentru instruiți. În acest articol este prezentată abordarea utilizată în dezvoltarea unei aplicații de Realitate Augmentată destinată învățării numărului Pi.

Cuvinte-cheie
augmented reality, challenges, education, Pi number,

realitate augmentată, provocări, educaţie, numărul Pi