Adaptarea elevilor la treapta gimnazială
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
186 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 13:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.064.3 (2)
Kinds of school providing general education (2143)
SM ISO690:2012
PLĂMĂDEALĂ, Mihaela, COŞCODAN, Diana. Adaptarea elevilor la treapta gimnazială. In: Probleme și soluții în știința contemporană, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2023, pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-798-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme și soluții în știința contemporană 2023
Conferința "Probleme și soluții în știința contemporană"
Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023

Adaptarea elevilor la treapta gimnazială

CZU: 373.5.064.3

Pag. 194-198

Plămădeală Mihaela, Coşcodan Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

În articol sunt prezentate datele cercetărilor referitoare la particularitățile de adaptare a elevilor la treapta gimnazială. La elevii care provin dintr-o familie numeroasă, sau monoparentală, nivelul de depresie, anxietate și stres este mai ridicat, decât la elevii care provin din familii complete și cu mai puțini copii. Potențialul de adaptare a sistemului cardiovascular testat în luna septembrie la 60% din elevi se încadra în categoria ,,încordarea adaptării”. În decembrie acesta este în limite satisfăcătoare la toți elevii. Aceste rezultate denotă că toți copiii au trecut cu bine perioada de adaptare – primele 3 luni de la înscrierea în clasa a V.

The article presents research data on the peculiarities of students’ adaptation to secondary school. In students who come from a large or single-parent family, the level of depression, anxiety and stress is higher than in students who come from complete families. The adaptation potential of the cardiovascular system tested in September for 60% of swe students fell into the category of „strain of adaptation”. In December it is within satisfactory limits for all students. These results indicate that all children successfully passed the adaptation period - the first 3 months after enrolling in the 5th grade.

Cuvinte-cheie
elevi, treapta gimnazială, adaptare, media școlară, potențialul de adaptare sistemului cardiovascular,

students, secondary school level, adaptation, school average, the potential of adaptation of the cardiovascular system