Student evaluation of teaching quality at the University of Kinshasa
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
125 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1.012(672.4) (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
NSOMWE-A-NFUNKWA, Eustache Banza, JONATHAN, Enguta Mwenzi. Student evaluation of teaching quality at the University of Kinshasa. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 3, pp. 141-150. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 3 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Student evaluation of teaching quality at the University of Kinshasa

Evaluarea de către studenți a calității predării la Universitatea din Kinshasa

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).11
CZU: 378.1.012(672.4)

Pag. 141-150

Nsomwe-A-Nfunkwa Eustache Banza, Jonathan Enguta Mwenzi
 
Université de Kinshasa
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

The aim of this study was to obtain information on the perception of Université de Kinshasa students of the quality of the education provided at their institution. The study was based on two hypotheses: (1) Université de Kinshasa students would have a positive appreciation of the quality of the education they receive; (2) socio-demographic variables such as age, gender, promotion and department would influence students' assessment of the quality of the education they receive. To test this hypothesis, a scale was designed and administered to 114 students from the University of Kinshasa, Faculty of Psychology and Educational Sciences. The scale assessed four dimensions of teaching quality: the quality of teaching planning, teachers' performance, learning assessment and teachers' mastery of the subject. The results show that students at the University of Kinshasa have a positive assessment of the teaching provided at their institution. In other words, they affirm that the quality of teaching at their university is good. This quality is reflected in four indicators: (1) good planning of teaching by teachers, (2) good performance by teachers, (3) good assessment of learning and (4) mastery of the subject by teachers.

Scopul acestui studiu a fost de a obține informații despre percepția studenților de la Universitatea din Kinshasa asupra calității educației oferite în instituția lor. Studiul sa bazat pe două ipoteze: (1) studenții de la Universitatea din Kinshasa ar avea o apreciere pozitivă a calității educației pe care o primesc; (2) variabile socio-demografice precum vârsta, sexul, promovarea și departamentul ar influența evaluarea de către elevi a calității educației pe care o primesc. Pentru a testa această ipoteză, a fost concepută și administrată oscală pentru 114 studenți de la Universitatea din Kinshasa, de la Facultatea de Psihologieși Științe ale Educației. Scala a evaluat patru dimensiuni ale calității predării: calitateaplanificării predării, performanța profesorilor, evaluarea învățării și stăpânirea disciplinei decătre profesori. Rezultatele arată că studenții de la Universitatea din Kinshasa au o evaluarepozitivă a predării oferite în instituția lor. Cu alte cuvinte, ei afirmă că calitatea predării launiversitatea lor este bună. Această calitate se reflectă în patru indicatori: (1) o bunăplanificare a predării de către profesori, (2) o bună performanță de către profesori, (3) o bunăevaluare a învățării și (4) o stăpânire a disciplinei de către profesori.

Cuvinte-cheie
evaluation, teaching quality, students, University of Kinshasa, teaching planning,

evaluare, calitatea predării, studenţi, Universitatea din Kinshasa, planificarea predării.