Articolul precedent |
Articolul urmator |
177 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-15 23:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.6 (46) |
Psychology (3471) |
SM ISO690:2012 MOCANU, Maria-Nicoleta. Evoluția copingului la vârsta adultă. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 169-176. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea II, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.6 | ||||||
Pag. 169-176 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul de coping este un concept important, cuvântul fiind unul mai degrabă colocvial decât unul științific. Cercetarea își propune să studieze diferențele între copingul cognitiv emoțional și comportamental între categorii de vârstă ale adultului. Lotul de subiecți este format din 260 de adulți, populație non – clinică din România, cu vârsta între 22 – 65 ani. În urma studiului diferenței între adultul tânăr (22 – 29 ani) și adultul de vârstă medie ( 30 – 65 ani) prin intermediul testului T pentru eșantioane independente, pentru varianțele egale asumate pragul de semnificație este de p = 0,01 – 0,05, valoarea lui t = 1,91 - 3,07, așadar există mecanisme de coping atât cognitiv emoționale cât și comportamentale care diferă semnificativ între cele două grupuri comparate: mecanisme de coping cognitiv emoționale pentru adultul tânăr (acceptarea, ruminarea, refocalizarea pozitivă, catastrofarea) și mecanisme de coping comportamentale pentru adultul de vârstă medie (acțiunea asertivă, acțiunea instrumentală, acțiunea independentă, agresivitatea). |
||||||
Cuvinte-cheie coping, adult, evoluţie, transformare, coping, adulthood, evolution, transformation |
||||||
|