Gândirea critică ca instrument necesar în judecarea şi distincţia fenomenului de fake news
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
209 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:070.16 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4067)
Newspapers. The Press. Journalism (570)
SM ISO690:2012
STAN, Roberto Ştefan. Gândirea critică ca instrument necesar în judecarea şi distincţia fenomenului de fake news . In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 81-82. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Gândirea critică ca instrument necesar în judecarea şi distincţia fenomenului de fake news

Critical thinking as a necessary tool in judging and distinguishing the fake news phenomenon

CZU: 37.016:070.16

Pag. 81-82

Stan Roberto Ştefan
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

Eseul va conţine o încercare de definire a ceea ce înseamnă gândirea critică, dar evitând orice fel de definiţie fixă, dat fiind faptul că înglobează o sumă de factori şi condiţii, astfel că o definiţie frustă nu ar face decât să îi nege esenţa, şi anume, aceea de gândire liberă. De asemenea, eseul va conţine şi modul în care gândirea critică îşi găseşte utilitatea practică acum, poate mai mult ca niciodată, având în vedere torentul de informaţii şi ştiri cu care suntem asaltaţi. Intenţia acestui eseu este de a prezenta un mod mai puţin ignorant şi distructiv de raportare la informaţiile din media şi nu numai.

The essay will contain an attempt to define what critical thinking means, but avoiding any kind of fixed definition, given the fact that it encompasses a number of factors and conditions, so that a poor definition would only deny its essence, namely, the free thinking. The essay will also contain how critical thinking finds its practical utility now, perhaps more than ever, given the torrent of information and news we are bombarded with. The intention of this essay is to present a less ignorant and destructive way to relate to the informations from the media and beyond.

Cuvinte-cheie
îndoială, pesimism, absurd, educaţie, alarmism,

doubt, pessimism, absurdity, education, alarmism