Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
245 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-29 16:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:004.738.5-053.6 (1) |
Psychology (3508) |
Computer communication. Computer networks (534) |
SM ISO690:2012 BARBU, Elena Gabriela. Dependența de spațiul virtual factor de risc în calea dezvoltării autoeficienței sociale la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 59-63. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_10 | ||||||
CZU: 159.923.2:004.738.5-053.6 | ||||||
Pag. 59-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea este marcată de interesul sporit al adolescenților față de lumea virtuală, fapt ce duce la nedezvoltarea autoeficienței sociale. Este evident că, dependența de calculator generează o serie de stări afective care influențează negativ gândirea, iar creierul rațional și emoțional nu le face față. Într-o lume informatizată, dependența de tehnologiile informaționale câștigă tot mai mult teren, influențând asupra relațiilor interpersonale, asupra sănătății mintale, a timpului irosit, toate acestea fiind în detrimentul dezvoltării autoeficienței sociale. Consecințele dependenței de computer sunt legate și de transformările de comportament ale tinerilor. Aceștia ajung să se depărteze de realitate, scad rezultatele la învățătură și apare dezinteresul față de materiile școlare. Pentru ei, realitatea devine cea din jocuri și filme. Lumea virtuală în care trăiesc, le creează un univers artificial, total dăunător. Dependența de computer a devenit în scurt timp o problemă socială ce afectează viața unui număr tot mai mare de adolescenți. |
||||||
Cuvinte-cheie spațiu virtual, autoeficiență socială, adolescenţi, dezvoltare, virtual space, social self-efficacy, adolescents, development |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Barbu, E.</dc:creator> <dc:date>2023-07-18</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Cercetarea este marcată de interesul sporit al adolescenților față de lumea virtuală, fapt ce duce la nedezvoltarea autoeficienței sociale. Este evident că, dependența de calculator generează o serie de stări afective care influențează negativ gândirea, iar creierul rațional și emoțional nu le face față. Într-o lume informatizată, dependența de tehnologiile informaționale câștigă tot mai mult teren, influențând asupra relațiilor interpersonale, asupra sănătății mintale, a timpului irosit, toate acestea fiind în detrimentul dezvoltării autoeficienței sociale. Consecințele dependenței de computer sunt legate și de transformările de comportament ale tinerilor. Aceștia ajung să se depărteze de realitate, scad rezultatele la învățătură și apare dezinteresul față de materiile școlare. Pentru ei, realitatea devine cea din jocuri și filme. Lumea virtuală în care trăiesc, le creează un univers artificial, total dăunător. Dependența de computer a devenit în scurt timp o problemă socială ce afectează viața unui număr tot mai mare de adolescenți.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The research is marked by the increased interest of adolescents towards the virtual world, which leads to the underdevelopment of social self-efficacy. It is obvious that computer addiction generates a series of affective states that negatively influence thinking, and the rational and emotional brain cannot cope with them. In a computerized world, dependence on information technologies is gaining more and more ground, influencing interpersonal relationships, mental health, wasted time, all of which are detrimental to the development of social self-efficacy. The consequences of computer addiction are also related to behavioral changes in young people. They end up distancing themselves from reality, drop academic results and show disinterest in school subjects. For them, reality becomes that of games and movies. The virtual world they live in creates an artificial, totally harmful universe for them. Computer addiction has quickly become a social problem affecting the lives of a growing number of teenagers.</p></dc:description> <dc:identifier>10.59295/sum5(165)2023_10</dc:identifier> <dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) 165 (5) 59-63</dc:source> <dc:subject>spațiu virtual</dc:subject> <dc:subject>autoeficiență socială</dc:subject> <dc:subject>adolescenţi</dc:subject> <dc:subject>dezvoltare</dc:subject> <dc:subject>virtual space</dc:subject> <dc:subject>social self-efficacy</dc:subject> <dc:subject>adolescents</dc:subject> <dc:subject>development</dc:subject> <dc:title>Dependența de spațiul virtual factor de risc în calea dezvoltării autoeficienței sociale la adolescenți</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>