Particularitățile dezvoltării copiilor cu deficiențe neuromotorii
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
225 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 21:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2:159.922 (1)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (656)
Psychology (3512)
SM ISO690:2012
BANTEA, Valeria. Particularitățile dezvoltării copiilor cu deficiențe neuromotorii. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive, Ed. Ediţia a VIII-a, 1 decembrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediţia a VIII-a, pp. 9-13.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive
Ediţia a VIII-a, 2022
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive"
Ediţia a VIII-a, Bălți, Moldova, 1 decembrie 2022

Particularitățile dezvoltării copiilor cu deficiențe neuromotorii

The developmental characteristics of children with neuromotor disabilities

CZU: 376.2:159.922

Pag. 9-13

Bantea Valeria
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 17 iulie 2023


Rezumat

Manifestarea psihică şi cea motrică reprezintă elementele fundamentale ale adaptării copilului şi adolescentului. Inteligenţa motrică nu trebuie privită ca un lucru de sine stătător, ci ca o componentă activă a inteligenţei generale. Dezvoltarea psihomotrică subliniază rolul hotărâtor al motricităţii în organizarea sinergică a organismului, în adaptarea somatică şi psihică şi impune o abordare holistică, sistemică, asupra copilăriei şi adolescenţei.

Psychic and motor manifestations represent the fundamental elements of child and adolescent adaptation. Motor intelligence should not be seen as an independent thing, but as an active component of general intelligence. Psychomotor development emphasizes the decisive role of motor skills in the synergistic organization of the body, in somatic and psychological adaptation and imposes a holistic, systemic approach to childhood and adolescence.

Cuvinte-cheie
deficiențe neuromotorii, motricitate, deficiențe motrice, terapii, psihomotricitate,

neuromotor deficiencies, motor skills, motor deficiencies, therapies, psychomotor skills