Ludoterapia în diminuarea bвlbвielii la elevii din clasele primare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
156 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 19:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:376.36 (2)
Kinds of school providing general education (2016)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606)
SM ISO690:2012
TODEREAN, Andreea. Ludoterapia în diminuarea bвlbвielii la elevii din clasele primare. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive, Ed. Ediţia a VIII-a, 1 decembrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediţia a VIII-a, pp. 93-99.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive
Ediţia a VIII-a, 2022
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive"
Ediţia a VIII-a, Bălți, Moldova, 1 decembrie 2022

Ludoterapia în diminuarea bвlbвielii la elevii din clasele primare

Play therapy in reducing stuttering in primary school students

CZU: 373.3:376.36

Pag. 93-99

Toderean Andreea
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 17 iulie 2023


Rezumat

Unul din principalii factori de dezvoltare a copilului de vârstă şcolară este actul de comunicare. Bâlbâiala apare în acest sens ca un factor de stagnare a evoluției acestui domeniu și duce la un ritm de dezvoltare al limbajului mai lent, afectând expresivitatea, fluența și ritmul vorbirii școlarului mic. Această dereglare duce ulterior la schimbări de nivel psihologic și influențează negativ întreaga existență a copilului, limitându-i spațiul de socializare. Întrucât reabilitarea acestei tulburări necesită intervenție timpurie, metodele și strategiile folosite trebuie să corespundă vârstei copilului, care în acest moment se află în perioadă tranzitorie de la etapa preșcolară la cea școlară. De aceea specialiștii în domeniu au considerat oportună integrarea ludoterapiei ca metodă de reabilitare. Ludoterapia vine în acest sens ca o metodă complementară logopediei, care contribuie la monitorizarea nivelului de dezvoltare a limbajului și eficientizează procesul de diminuare a bâlbâielii.

One of the main factors in the development of the school-age child is the act of communication. Stuttering appears in this sense as a factor of stagnation in the development of this domain and leads to a slower pace of language development, affecting the expressiveness, fluency and rhythm of the speech of school-age children. This dysregulation subsequently leads to psychological changes and negatively influences the child's entire existence, limiting his or her social space. As rehabilitation of this disorder requires early intervention, the methods and strategies used must be appropriate to the age of the child, who is currently in a transitional period from pre-school to school. This is why specialists in the field have considered it appropriate to integrate ludotherapy as a rehabilitation method. In this respect, ludotherapy or in other words play therapy is a complementary method to speech therapy, which helps to monitor the level of language development and makes the process of stuttering reduction more efficient.

Cuvinte-cheie
bâlbâiala, ludoterapia, tulburări de vorbire, ritm și fluență a vorbirii,

stuttering, ludotherapy, disorders of speech fluency and rhythm