Avantajele implementării în cadrul întreprinderilor a managementului relaţiilor cu clienţii (CRM)
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
167 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 21:33
SM ISO690:2012
MUNTEANU, Tatiana. Avantajele implementării în cadrul întreprinderilor a managementului relaţiilor cu clienţii (CRM). In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor, Ed. Vol.4, 15-23 noiembrie 2013, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura “Tehnica-UTM”, 2014, Vol.3, pp. 273-276. ISBN 978-9975-45-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor
Vol.3, 2014
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor"
Vol.4, Chișinău, Moldova, 15-23 noiembrie 2013

Avantajele implementării în cadrul întreprinderilor a managementului relaţiilor cu clienţii (CRM)


Pag. 273-276

Munteanu Tatiana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2023


Rezumat

Deşi termenul CRM este asociat cel mai des cu un produs software, abordarea corectă este de a privi CRM ca o strategie de business centrată pe nevoile clientului, pe comunicarea permanentă cu acesta şi pe optimizarea proceselor din cadrul unei companii. Implementarea unui CRM îi permite întreprinderii să adune într-un singur loc, toate informaţiile despre clienţi, vânzări, marketing, suport tehnic şi în acelaşi timp să-i ofere o privire de ansamblu asupra întregii afaceri. O strategie CRM nu poate fi dezvoltată izolat. Aceasta trebuie sa fie strâns legată de strategia şi obiectivele companiei şi trebuie să se bazeze pe resursele şi cultura organizaţională existentă. O implementare CRM trebuie sa aibă in vedere următoarele aspecte: viziune, strategie, experienţa oferită clienţilor, colaborarea organizaţională, procese, informaţii despre clienţi, tehnologie şi rezultate măsurabile. Atingerea doar a unora dintre aceste aspecte nu este suficientă pentru implementarea unei strategii CRM coerente; aceasta se bazează pe acoperirea tuturor acestor arii.

Cuvinte-cheie
managementul relaţiilor cu clienţii, business, strategie, timp util, creșterea vânzărilor, suport tehnic, software