The role of choregraphic training in the development of artistic skills in 7–8-year-old female gymnasts
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
251 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 14:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.8:796.41-053.5 (2)
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521)
SM ISO690:2012
REABOI, Natalia. The role of choregraphic training in the development of artistic skills in 7–8-year-old female gymnasts. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2023, nr. 1(94), pp. 72-76. ISSN 1729-8687. DOI: https://doi.org/10.52556/2587-3873.2022.2(93).11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
Numărul 1(94) / 2023 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873

The role of choregraphic training in the development of artistic skills in 7–8-year-old female gymnasts

Rolul pregătirii coregrafice în dezvoltarea abilităților artistice la gimnastele de 7-8 ani

Роль хореографической подготовки в развитии артистических способностей гимнасток 7-8 лет

DOI:https://doi.org/10.52556/2587-3873.2022.2(93).11
CZU: 792.8:796.41-053.5

Pag. 72-76

Reaboi Natalia
 
Sports School of Olympic Reserves, Chisinau
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2023


Rezumat

Within rhythmic gymnastics, the choreographic training of 7–8-year-old children is a current issue, but not valued in the theory and practice of sport. Since the choreographic training represents one of the basic links that conditions the aesthetic training of the movement, it offers the maximum possibilities of knowing the school of movements, which positively reflects on the level of technical training of the gymnasts. Choreographic training must be based on elementary technique, a correct outfit, stable motor skills, musical training and a series of requirements of this activity. Well-systematized choreographic training develops muscle elasticity, agility and coordination capabilities of movements, contributes to achieving harmonious and expressive movements. In the choreographic training, exercises from various dance styles are used to develop the qualities that dance execution requires: support force, joint mobility, the formation of body aesthetics and the improvement of artistic execution and rhythmicity. Choreographic training is more easily formed in childhood, when we have to act correctly by applying a scientifically based system, but this is achieved in performance. We propose to form a qualified choreographic training of gymnasts to be able to face the needs imposed by the Scoring Code of the International Federation of Rhythmic Gymnastics.

În cadrul gimnasticii ritmice, pregătirea coregrafică a copiilor de 7-8 ani este o problemă actuală, dar nevalorificată în teoria şi practica sportului. Deoarece pregătirea coregrafică reprezintă una dintre verigile de bază care condiţioneză pregătirea estetică a mișcării, aceasta oferă posibilităţi maxime de cunoaştere a şcolii mişcărilor, care se răsfrâng pozitiv asupra nivelului de pregătire tehnică a gimnastelor. Pregătirea coregrafică trebuie să se bazeze pe tehnica elementară, o ținută corectă, deprinderi motrice stabile, o pregătire muzicală și o serie de cerințe ale acestei activități. Pregătirea coregrafică bine sistematizată dezvoltă elasticitatea mușchilor, agilitatea și capacitățile de coordonare ale mișcărilor, contribuie la obținerea unor mișcări armonioase și expresive. În pregătirea coregrafică sunt utilizate exerciții din diverse stiluri de dans pentru dezvoltarea calităților necesare pentru a performa în dans: forța de susținere, mobilitatea articulară, formarea esteticii corporale și perfecționarea execuției artistice și ritmicității. Pregătirea coregrafică se formează mai ușor la vârsta copilăriei, când trebuie să acționăm corect prin aplicarea unui sistem fundamentat științific, dar acest lucru se realizează în performanță. Propunem să formăm un antrenament coregrafic calificat al gimnastelor pentru a îndeplini cerințele impuse de Codul de punctaj al Federației Internaționale de Gimnastică Ritmică.

В рамках художественной гимнастики хореографическая подготовка детей 7-8 лет является актуальной, но не оцененной в теории и практике спорта. Поскольку хореографическая подготовка представляет собой одно из основных звеньев, обуславливающих эстетическую подготовку движения, она дает максимальные возможности познания школы движений, что положительно отражается на уровне технической подготовки гимнасток. Хореографическая подготовка должна основываться на элементарной технике, правильном костюме, устойчивой моторике, музыкальной подготовке и ряде требований этой деятельности. Хорошо систематизированная хореографическая подготовка развивает эластичность мышц, ловкость и координационные возможности движений, способствует достижению слаженности и выразительности движений. В хореографической подготовке используются упражнения из различных танцевальных стилей для развития качеств, необходимых для исполнения танца: опорной силы, подвижности суставов, формирования эстетики тела и совершенствования художественного исполнения и ритмичности. Хореографическая подготовка легче формируется в детстве, когда мы должны действовать правильно, применяя научно обоснованную систему, но это достигается в спектакле. Мы предлагаем сформировать квалифицированную хореографическую подготовку гимнасток, чтобы соответствовать требованиям, предъявляемым Счетным кодексом Международной федерации художественной гимнастики.

Cuvinte-cheie
choreographic training, development of artistic skills, rhythmic gymnastics, expressiveness, virtuosity, elegance, plasticity, creativity,

pregătire coregrafică, dezvoltarea abilităților artistice, gimnastică ritmică, expresivitate, virtuozitate, eleganță, plasticitate, creativitate,

хореографическая подготовка, развитие художественных навыков, художественная гимнастика, выразительность, виртуозность, изящность, пластичность, креативность