Formarea competenţei de comunicare la studenţii-pedagogi în cadrul disciplinei Teoria şi metodologia limbii şi literaturii române în clasele primare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
161 0
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Formarea competenţei de comunicare la studenţii-pedagogi în cadrul disciplinei Teoria şi metodologia limbii şi literaturii române în clasele primare. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 398-401. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Formarea competenţei de comunicare la studenţii-pedagogi în cadrul disciplinei Teoria şi metodologia limbii şi literaturii române în clasele primare


Pag. 398-401

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2023


Rezumat

The student’s communicative skill at the teaching course of Romanian language and literature represents the interaction between students, the informational change with specific concepts, the ability to use deliberately some relations and dependences. The communicative skill includes some elements: linguistic skill, cognitive skill and informative skill. For communicative skill formation is necessary to involve the students in concrete communicative situation, which are realized through the lessons, simulation and trough teaching practice. The communicative skills have a general value, and it forms as a result specific skills of the course which are represented trough student`s capacities, attitudes and knowledge.