Metoda proiectului în contextul curriculumului la limba română în învățământul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
159 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 18:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.43 (763)
Production and services according to economic sectors (1508)
SM ISO690:2012
BACIU, Stela-Rodica. Metoda proiectului în contextul curriculumului la limba română în învățământul primar. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 3, pp. 309-312. ISBN 978-9975-83-257-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 3, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Metoda proiectului în contextul curriculumului la limba română în învățământul primar

CZU: 338.43

Pag. 309-312

Baciu Stela-Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2023


Rezumat

The idea of project-based learning was launched by William H. Kilpatrick in The Project Method (1918). The project is an interactive teaching-learning-assessment method, which involves a micro-research or a systematic investigation of a topic, of interest to students. The project method is based on the principle of learning by doing, with real purpose ("learning by doing"), which gives it the necessary motivation. Contrary to verbal instruction, project-based learning is a more comprehensive way of organizing the learning process by which the requirements of a pragmatic education can be met, in the spirit of action and independence in thinking. The project has an extremely important role in intellectual development, and students need to be trained to work more in the project phase (preparation of activities) than in the action phase.

Cuvinte-cheie
communication, competence, reception, teaching learning through the project method