Gândirea elevilor în contextul abordărilor societale contemporane - percepția cadrelor didactice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
252 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 05:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (758)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4036)
SM ISO690:2012
CERLAT, Raisa. Gândirea elevilor în contextul abordărilor societale contemporane - percepția cadrelor didactice. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 420-425. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Gândirea elevilor în contextul abordărilor societale contemporane - percepția cadrelor didactice

CZU: 37.015.3

Pag. 420-425

Cerlat Raisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2023


Rezumat

The article presents the results of empirical research on how teachers perceive different dimensions of student thinking, as well as how they could get involved in order to optimize students' thinking. The research carried out was followed by a theoretical presentation of the disruptive factors of thinking and an active discussion aimed at the specifics of the development of thinking at different age stages. The topic addressed is part of the research project „Ensuring psychological activity in the general education system from the perspective of contemporary societal approaches regarding the student's thinking”.

Cuvinte-cheie
thinking, students, teachers, disruptive factors, societal changes, development indicators.