Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
285 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 19:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015 (43) |
Kinds of school providing general education (2097) |
SM ISO690:2012 NEACȘU, Elena-Lucreția. Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova. In: Vector European, 2023, nr. 1, pp. 172-177. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30 | ||||||
CZU: 373.015 | ||||||
Pag. 172-177 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Disciplina Dezvoltare Personală are rolul de a ajuta și îndruma elevii pentru a avea o viață de calitate, pentru a menține relații optime cu ceilalți, pentru a-și stabili, apoi îndeplini scopuri într-o anumită perioadă de școlaritate, raportate la contextul social actual. În articol se propune o suprapunere a cadrului legislativ care reglementează studierea acestei discipline în România și Republica Moldova, cu scopul de a identifica similitudinile și deosebirile care constituie baza realizării actului educațional la o disciplină relativ nouă și fără un strat teoretic consacrat ca în cazul disciplinelor studiate de la începuturile educației. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală – DP, consiliere și dezvoltare personală - CDP, consiliere si orientare – CO, competențe generale, competenţe specifice, programă școlară, domenii de conținut, Module, personal development - DP, counseling and personal development - CDP, counseling and guidance - CO, general skills, specific skills, curriculum, content areas, modules |
||||||
|