Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
285 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 19:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015 (43)
Kinds of school providing general education (2097)
SM ISO690:2012
NEACȘU, Elena-Lucreția. Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova. In: Vector European, 2023, nr. 1, pp. 172-177. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova

Comparative analysis of the study of personal development in Romania and the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30
CZU: 373.015

Pag. 172-177

Neacșu Elena-Lucreția
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2023


Rezumat

Disciplina Dezvoltare Personală are rolul de a ajuta și îndruma elevii pentru a avea o viață de calitate, pentru a menține relații optime cu ceilalți, pentru a-și stabili, apoi îndeplini scopuri într-o anumită perioadă de școlaritate, raportate la contextul social actual. În articol se propune o suprapunere a cadrului legislativ care reglementează studierea acestei discipline în România și Republica Moldova, cu scopul de a identifica similitudinile și deosebirile care constituie baza realizării actului educațional la o disciplină relativ nouă și fără un strat teoretic consacrat ca în cazul disciplinelor studiate de la începuturile educației.

The Personal Development discipline has the role of helping and guiding students to have a quality life, to maintain optimal relationships with others, to establish and then achieve goals in a certain period of schooling, related to the current social context. The article proposes an overlap of the legislative framework that regulates the study of this discipline in Romania and the Republic of Moldova, with the aim of identifying the similarities and differences that constitute the basis for the realization of the educational act in a relatively new discipline and without an established theoretical layer as in the case of the studied disciplines from the beginning of education.

Cuvinte-cheie
dezvoltare personală – DP, consiliere și dezvoltare personală - CDP, consiliere si orientare – CO, competențe generale, competenţe specifice, programă școlară, domenii de conținut, Module,

personal development - DP, counseling and personal development - CDP, counseling and guidance - CO, general skills, specific skills, curriculum, content areas, modules